Fotografer sökes!
Tävlingsbilder.se söker fotografer!
Maila lite kort information om dig, din utrustning, var man kan se bilder du tagit tidigare. Skicka mailet till info@tavlingsbilder.se och skriv "Fotograf" i ämnesraden.

Måste fråga lite, ni arbetar alltså som företag och "klumpar ihop" fotografer på ett ställe för att sedan som företag sälja bilderna? Ungefär hur mycket av intäkterna får fotograferna själva?
Undrar det samma som #1 och vad får vi som fotografer ut av att jobba "för" er?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Läste också på eran sida att det gick bra att publicera bilderna man köpt på t.ex. bdb och stallet.se. Om jag som fotograf för erat företag inte vill att mina bilder ska få publiceras på bdb, s.s eller något annat ställe, är det möjligt att lösa?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#1-2 Vi erbjuder er som fotografer att publicera bilder tagna efter våra riktlinjer på vår välbesökta webbplats. Där kan kunderna lägga beställningar samt utför smidiga betalningar som administeras av oss. Via vårt webbgränssnitt kan ni som fotografer se exakt hur mycket som sålts och er vinst.
Våra ersättningsvilkor till er fotografer är i dagsläget inte helt klara men det kommer hamna kring 80% av vinsten (efter labbframkallning och porto). Enligt statistik från våra tidigare tävlingar har det sålts foto för ungefär för mellan 1000:- och 3000:- per tävling (lite beroende på deltagarantal).
Utbetalningar sker månadsvis genom att ni fakturerar oss.
#3 Då bilddagboken generar viss trafik till vår sida har vi kommit fram till att det är mest lönsamt att tillåta det. Vi anser att den låga kvalitén och att copyright symbolen gör att dessa bilder inte har något kommersiellt värde och på så sätt innebär det ingen förlust.
Så tyvärr kan vi inte säga att vissa bilder får man ta och använda på bilddagboken och andra inte då detta innebär tvetydlighet i reglerna.
Kul för er att veta är att man snart kommer kunna beställa bilderna som ett mms till mobilen vilket även det kommer generera inkomster för er som fotograf.
Gäller det fortfarande att man måste ha F-skatt?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Eftersom att jag då är minderårig och inte har företag, kan jag då ändå "jobba" för er?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#6 Jag har pratat rätt mycket med Benjamin om detta innan, då har han hävdat att man måste ha F-skatt för att få arbeta hos dem (därför jag avvaktat och inte tackat ja än). Men han nämner ingenting om det i #0 så det återstår att se 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag är faktiskt lite intresserad, men kan direkt ingenting om detta och jag som inte är så gammal kanske inte detta passar för mig än? Jag är 13år, född 1996.