Vad tycker ni räknas som...
Vad tycker ni räknas som att det är ett porträtt eller rörelse m.m.
Vissa säger ju att när man ser hästen röra sig är rörelse och endel säger att det kan vara ett porträtt.
Jag vet ju att det beror på, men för det mesta.
Lite nyfiken bara :)
Vad skulle ni till exempel säga till denna bild? Jag har inte tänkt använda den någonstans, så den är inge bra men det är bara ett exempel
Jag tycker att det är jättesvårt att kategorisera bilder så, vilket är en av anledningarna till att jag har valt att inte ha så på min hemsida. Alldeles för många bilder passar in på flera kategorier eller är för svåra att bestämma helt enkelt :)
Din bild skulle jag nog klassat som rörelse snarare än porträtt i alla fall.
ja jag tycker också det är svåt att ha kategorier till bilder.
jag skulle nog också säga rörelse på bilden om jag hade använt den.
#3 ok :)
Jag tycker också det är lite svårt med det dära! Som om man tar kort på en hopptävling och fångar en huvudbild på hästen klassas den som porträtt eller hästsport då? Finns det någon regel för detta? Själv har jag väldigt svårt med detta och blir genast osäker!
/ Amantha www.amandabernstrom.tk
#6 Nej, men jag menar som att om hästen rör på sig så ska den vara vid rörelse, om man fotar hästen stillastående alternativt bara huvudet så ska den vara vid porträtt, om hästen har träns eller arbetsutrustning ska det vara på hästsport? Vad tycker ni?
/Amantha www.amandabernstrom.tk
det kanske också kan bero på hur bilden ser ut… men jag vet ju inte. Kunde bara vara kul att höra vad hur ni tycker och tänker.
#7 Jo jag förstår hu du menar, men det beror väl lite på - om du tycker att den bilden ska räknas som porträtt och den som hästsport är det ju ditt val - det är ju det som är så bra med fotografi/konst - det är fritt att tolka som man vill!
Det lättaste är ju helt klart att inte dela upp fotografierna i tex porträtt, hästsport och rörelse - men det är ju upp till var och en.
Johanna - Instagram
Jag skulle klassa den där bilden som en rörelse/actionbild.
Ett porträtt för mig är en närbild på hästhuvudet eller när hästen är uppställd på ett eller annat sätt.
Det är jättesvårt att kategorisera bilder! Det finns ingen regel tycker jag utan man får bestämma hur man vill
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Håller med #10!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#10 ja såklart det inte finns någon regel för det. alla har ju sin syn på det.
#10 Precis min mening!
Anser att egentligen att bara hästen står till är det porträtt, annars action.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.