Ytterligare en kameratråd
Jag vet att det redan finns minst 20 liknande trådar här, men jag har även en till fråga.
Jag sparar till en kamera, har kring 3000 nu, först hade jag tänkt köpa en beg. d50, men har börjat tveka lite.
Jag fotar relativt mycket med kompisars kameror, har dock ej provat Canon, endast Nikon.
Grejen är att jag är inte helt nybörjare, jag har läst och läser väldigt mycket.
Jag vill inte ha en kamera jag växer ur om ungefär 1 år, utan en som man kan utvecklas relativt mycket med.
Bör jag satsa på en lite dyrare?
Eller tex en beg. d50.
Kom gärna med tips angående kameror också.

Köp D50.
Nikon's nuvarande modeller som inte har autofokusmotor är kassa, Växer man ur på ett halvår.
Jag tycker du ska testa flera kamera märken, så du är helt säker på vilken du vill ha. :)

Om du är inne på att köpa Nikon skulle jag ha köpt en Nikon D90 :) jag har själv en D60 och vill tyvärr köpa en ny efter ca ett halvår-1 år :)

Det är faktiskt en sak som jag funderat på… Hur växer man ur en kamera egentligen?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#4 Man… Svårt att skriva ner detta. Man känner att huset inte räcker till, Att det blir svårare att ställa in allt manuellt när man har te.x en D60 (Det tar 5000 år då man måste gå in i en retuschmeny), Att den inte stödjer ens behov,osv..

#5 man behöver inte gå in på någon retuschmeny för att ändra manuellt på en D60? Vad snackar du om?

Tack för alla svar!
Här är mina alternativ som jag funderat/funderar på:
Nikon d50, Nikon d80, Nikon d200 (jag vet att det inte finns automatiskt läge), Nikon d90.
Canons eos 450d, Canon EOS 40D.
Finns det någon ni skulle avråda mig till att köpa eller någon ni skulle tipsa om?

#8 Köp inte D200 som första ialla fall, Det är inget bra val. D50 eller D80,D90. Gå och känn på kamerorna! Det är dig själv den ska passa.
#9 D200 var min första systemkamera, den passade och passar mig fortfarande hur bra som helst ;)
Mvh Ida
www.krusfoto.se