Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 519 ggr
Toltaren
0

Objektivhjälp

Nu har jag äntligen skrapat ihop 8.000 kronor! (Det tog sin lilla stund…) och nu funderar jag på vilket objektiv. Jag har ju då en Nikon D80, och känner mig helt disorienterad på området ljusstarka objektiv.

Just nu står det mellan Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro eller Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM DG Macro. Skulle vara jättetacksam om ni delade med er av er åsikt och berättade lite om ni har erfarenheter av dessa. Det enda jag vet är vad jag har läst om att vissa upplever Tamrons AF som seg, men på fotosidan.se har det många fler recensioner än sigmat.

Och som sagt, priset spelar inte så jättestor roll egentligen, vill helt enkelt ha det som passar bäst till hästfotografering!

God fortsättning!
/Sofie

isabelle_
0

Jag älskar mitt Tamron, skulle inte byta det för något. Är också super macro objektiv..

Magster
0

Jag har Tamronet, är hur nöjd som helst och kunde inte önska mig något bättre! Skrattande

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

IdaSH
0

Kan inte annat än hålla med föregående talare Flört

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Juicy
0

Sigmat är kanon. Har iofs inte testat Tamronversionen, men har inget ont att säga om sigmabigma.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Lagerquist
0

Jag skulle nog nästan hellre köpa ett Nikkor 80-200/2.8 istället, tycker att mitt Tamron 70-200/2.8 är lite för snurrigt och fokuserar lite för oskarpt för att vara värt den summan pengar. Nikon objektivet finns att hitta för halva priset på blocket Flört

Mari
0

Jag kan bara yttra mig om Tamron då jag själv har det fast till en canon. Jag är otroligt nöjd med det objektivet och vill du inte lägga ut pengar på ett nikon objektiv så rekomenderar jag tamronet skarpt :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se