Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 737 ggr
Zabbio
0

Unghäst som ligger i stallet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tyckte att det blev en fin bild :)

Känns bakgrunden rörig? Kan tänka att vissa tycker det fast jag själv tycker att den bidrar med lite känsla :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

WhoCares-01
0

definitivt =)    underbar bild =) lite mer ljus på hästen bara

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack :)

Jag har denna också.. gillar den men..tja. Hade nog varit stilrenare mer beskuren, samtidigt gillar jag känslan att hästen är instängd i mörker när solen skiner utanför..

isabelle_
0

Jag gillar #1 mycket starkt. Det enda som hade gett bilden det lilla extra hade varit om hästen var placerad lite i kanten istället som på #2.

Älskar sådana här stallbilder, urmysiga! Bra jobbat.

LindaKarlstrom
0

Jag tycker att den första bilden är jättefin! Du hade fått en starkare komposition om hästen inte varit centrerad. Sen tycker jag att huvudet ser lite stort ut i gämförelse med resten av kroppen. Fotade du med vidvinkelobjekitv? :)

och bara en kort fråga, är det en islandshäst? :o

Jojaton
0

Gillar första bilden, men bakgrunden är kanske lite för skarp för att man ska kunna koncentrera sig på motivet - men inte för rörigt i sig.

Johanna - Instagram

Tislan
0

Fin bild, men hade velat haft lite starkare färger på bild 1# :)

Zabbio
0

Tack för all kritik :)

#3 Ja, funderade på att beskära mer men tycker att jag alltid gör det..x)

#4 Fotat med ito objektiv på nikon D40. Yapp, det är en av åringarna från Margaretetorp auktionen, Sólon, nr 8. :)

#5 Hm..tanken är inte att bakgrunden ska vara osynligg utan man ska se att det är ett gammalt trästall..fast kanske jag skulle kunna lägga lite suddighet runt hästen..

#6 Ok, bara starkare som så eller tonat i nån speciell färg? Han har ju den blekgula färgen x)

Tislan
0

Jo men jag vet inte, att bakgrunden skulle vara i starkare färger, hästen är det inte så stor fel på. Hehe typ så tror jag att jag menar :)

Zabbio
0

#8 Då tror jag att våra skärmar visar bilden olika.. :)

LindaKarlstrom
0

#7. Tyckte väl att han och stallet var bekant! :) (har läst tråden på buke om dom hästarna/auktionen)

Zabbio
0

#10 Aha :P

EllanA
0

Jag tycker bilderna är jättefina!

L1ll4n
0

Jag tycker bilderna är jättefina! 
Ser ut som att bilderna är tagna ur en film ;p