Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 894 ggr
Cikoria
0

Kritik: Hoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lite kritik på denna hoppbild från en fälttävlan i Hofors. Är inte van att fota hoppning över huvud taget, första gången jag fotade banhoppning där. Fotad med en Sony a100, oredigerad bild.

Reby28
0

Snyggt!! Du skulle antingen kunna beskära den lite eller klona bort tjejen i bakgrunden så skulle den bli super! :)

Cikoria
0

#1 Tack =) Är som sagt en oredigerad bild, har dock några beskurna och klonade varianter i datorn =)

Eklang
0

Bra del av språnget! För att vara första gången du fotade hoppning så blev den bra :)

Bilden är dock något sne, ganska tajt i överkant då ryttarens hjälm är avkapad, snygg bakgrund. du kanske skulle fotat stående då det hade passat bilden bättre, annars jättebra för att vara första gången Glad

Blev lite slarvigt men kom inte på vad jag skulle skriva Oskyldig

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Cikoria
0

#3 Tack du med ^^ Tycker dock det är så obekvämt att hålla min kamera i stående läge, finns inte något bekvämt sätt att greppa på då =(

Magster
0

Bilden är för stor för att följa reglerna på forumet, var snäll och förminska den och ladda upp den på nytt.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Denna kommentar har tagits bort.
Cikoria
0

Jag vet inte ens hur  man tar bort en bild ur ett inlägg och laddar upp den i samma inlägg igen :S

Magster
0

Juste, det har gått för lång tid för att du ska kunna ändra det. Låter tråden vara kvar men tänk på det nästa gång.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Denna kommentar har tagits bort.
WhoCares-01
0

bilden är sne och synd att hjälmen är kapad. men du har fångat hoppet bra =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Cikoria
0

Ska ladda upp en redigerad version av den =)

Cikoria
0

Snabbt redigerad version av bilden ^^

Reby28
0

#12 mkt bättre!! :)

Eklang
0

som #13 sa, mycket bättre, dock har den förlorat massa skärpa. :/

Cikoria
0

Har den? O.o Det enda jag gjort är räta upp, förminska och spara i Jpeg O.o

Eklang
0

#15 Den förlorar en del av skärpan när man förminskar :)

Eostra
0

Bra fångat, synd på den kapade hjälmen bara. Bilden känns aningen ljus och överexponerad men jag tror det kan redigeras bort. Motivet, hästen, är placerad helt i mitten av bilden och det brukar sällan fungera särskilt bra. Tror därför den skulle bli bättre om du beskärde bilden till stående med lite mer luft framför hästen än bakom.

Cikoria
0

Gahh, bara för att jag suger på att redigera… Laddar upp originalet så får ni göra vad ni vill… NU blir den för stor, Photoshop har dampat ihop -_-

NettanLindholm
0

gjorde en försök. vet inte om det blev direkt bra men jaja. ett försök iaf Glad

fixade med hjälmen, ökade kontrast, bäskärde, fixa bakgrund samt rätade upp den.

Cikoria
0

Snyggt ^^

Eostra
0

#19 Var riktigt bra, dock kunde hästen vara liite mer i mitten. Flört Känns som om den är lite för mycket på sidan nu..

Eklang
0

#19 snyggt! Säger som #21, lite mer luft bakom hästen hade varit perfekt!

NettanLindholm
0

ah, det kanske blev liiite kraftig beskärning.. :p