Nu har objektivet kommit!
Nu har det kommit, mitt efterlängtade Nikon 80-200 2,8 ED (skjutzoom)! Självklart kommer vi hämta det såfort vi kan och jag kommer nog gå till stallet och testa det, så bilder kanske kommer.
Var bara tvungen att säga det 
Grattis, du kommer inte ångra dig. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack så mycket!
Ne det tror jag verkligen inte att jag kommer göra! 
Grattis, jag hoppas att det var ett bra köp. :)
Tack, och det tvivlar jag inte på att det är!
Grattis! 
Grattis, tror du kommer att vara supernöjd med det!
Jag hade också beställt ett nytt objektiv som kom idag. När jag kollade på postens hemsida för typ åttionde gången idag var paketet befann sig samtidigt som jag läste denna tråd blev jag förvirrad och trodde först det var mitt objektiv som äntligen kommit.
#7 hahah! xD
Nu har jag testat det, men det vill inte fokusera, det bara låter konstigt? Vad kan det vara, hoppas verkligen jag inte har köpt ett trasigt objektiv 
Kan det vara att närgränsknappen är inställd på längre/kortare avstånd än du försöker fokusera på? Händer mig ibland.
Antar att du har en Nikon med autofokusmotor i huset, eller att objektivet har autofokosmotor om inte huset har det (har Canon, så jag har inte full koll på Nikons objektiv)?
Hoppas det inte är något fel på objektivet.
Jag har en Nikon D80, så den han autofokusmotor i huset. Vart ser jag vart närgränsen är inställd då?
Kanske hittade det om det är rätt, den är inställd på "full" isåfall.
Tror att jag hittade felet, är nog lite skit i den, men vågar inte vrida för de knastrar som om det är grus där, undra om det kan vara det som är felet att det liksom tar stopp när det skall fokusera ?
Sorry, skrev fel - jag menade fokusintervall. Det brukar vara en knapp på objektivet och vid den står det olika avstånd.
Jag hittade felet, det var lite smuts i det så ja vred på det fram och tillbaka tills det lossnade, nu fungerar det perfekt! 
#14 Skönt att höra, visa gärna lite bilder. 
Vilken tur!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vad kul, grattis! 
Åh vad roligt, grattis till köpet och vilken tur att det löste sig =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
grattis ! :) visa gärna bilder sen!
imorgon kommer bilder!
ska tvinga hästen att stå modell 
Det där var ju inga dåliga bilder:D
#23 haha tack, men ska försöka fota lite seriösare bilder när vädret blir bättre 
Dom är väldigt bra, det är svårt med skimmlar med snön..
Tack, jo det är ju det :)
#27 håller med! Men solen lyste så starkt på vissa ställen och då blir bilden överexponerad.
Tack!