Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 862 ggr
IdaL
0

Nikon D90

Hej!

Jag har gått runder och funderat på att uppdatera mig till en Nikon D90 och just nu verkar det luta närmast det hållet. Så nu skulle jag gärna vilja höra vad ni tycker om kameran?

Som läget är nu äger jag e D70s men som det ser ut nu så lever den stackaren på övertid Flört

Belindaa
0

Jag har en och den är verkligen super! Älskar den.
Jag vill kunna ta "proffsiga" bilder (missförstå mig inte) men ändå inte ha alltför bra och dyr kamera.
Vill dessutom utvecklas, och inte känna att efter ett kort tag så måste jag ha nytt för att fortsätta utvecklas.
Så känns det absolut inte för mig, utan jag tror att min D90 kommer hänga med mig tills den är slut helt enkelt.

Älskar den, men filmfunktionen är väll inte de bästa. Det bryr mig dock inte ett dugg då det är en funktion jag lika gärna skulle kunna vara utan. :)

bonjour
0

Jag har den! Men jag har inte haft min särskilt länge. Köpte den under mellandagarna, så jag har inte så mkt erfarenhet av den än. Men hitills, så älskar jag kameran! Finns nog inget jag kan klaga på. :)

AnnaKlara
0

Skriver för att hitta tillbaks! Glad Jag ska också köpa en d90, sparar för tillfället. Häromdagen hittade jag ett hus för 6000 kr, mellandagsrea på expert.
Förargligt nog var den slut, och de skulle inte få hem den tills efter mellandagare. Lite trist, men vad gör man.

bonjour
0

#3 Hehe, jag köpte mitt D90 hys för 6000 på rean på expert. Jag köpte det sista huset, tjugo minuter efter dom öppnat ;)

IdaL
0

Har Nikon D90 AF-motor? Oskyldig Jag har inte läst något om det så jag frågar här Cool

IdaSH
0

#5 Ja ;)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Eostra
0

Har ingen erfarenhet av varken D70s eller D90, men det låter som ett ganska litet steg att uppdatera sig? Varför inte satsa på en D200/300 eller D300s istället? Glad Fast du kanske inte är ute efter en "bättre" kamera utan bara en ny om din håller på att ge upp?

Jojaton
0

Håller med #7, att uppdatera från D70(s) till D90 känns som ett väldigt "onödigt" steg. Kamerorna ligger ju på samma nivå, både är ju lite mer avancerade hobbymodeller, bara äldre och nyare ;)

Men #7, även om man kanske egentligen inte behöver en "bättre" kamera nu så kan man ju ändå satsa på den, för någon gång gissar jag att man kommer vilja byta upp sig ändå, och nu sparar hon då pengar ;)

Johanna - Instagram

IdaL
0

#7-8 Man kan säga såhär, jag har hemskt gärna viljat köpa mig en D200/D300 men ingen av dom säljs i affärerna och dessutom vill jag då helst köpa en ny kamera så att den kan hålla ett tag.

D300s, jo det verkar också vara en super kamera men det är här penga frågan kommer in, jag har ingen fast inkomst alls och eftersom min D70s tryter och hotar mig med att dö så känner jag att jag vill köpa en kamera innan den lägger av. Jag har jämfört D300s och D90 med varandra och det är ingen speciellt stor skilland på dom mer än att D300s har endast manuella lägen.

Jojaton
0

#9 Okej, då förstår jag. Men de flesta D300 är ju relativt nya, kanske någon som "precis" köpt men sedan vill uppdatera? :)

Johanna - Instagram