Canon EOS 7D
Har precis köpt en sådan idag! Har ju redan den gamla men ack så goda EOS 5D, en kamera som verkligen håller än trots flera år på nacken (min köptes 2006). Jag tvekade mellan 5D Mark II och 7D men eftersom jag fotar hästar och 7D är så snabb (8 bilder/sek + snabb autofokus) så blev det den. Kanske köper jag även en 5D Mark II snart.
Vad härligt! Håll oss uppdaterade om vad du tycker.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Grattis, vad trevligt!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Jag vill höra allt om den! Ska kanske införskaffa en till jul! :D Verkar vara en jättetrevlig kamera i mina ögon, grattis
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Oj, den är inte ens uppackad än… Ska se om jag hinner testa den på torsdag när äldsta sonen fyller 4 år.

Jag har också köpt den. Fick den igår och packade upp den och laddade batterierna….
… men tog ändå med min 40D till sonens luciamorgon i skolan imorse. För säkerhets skull!
Till helgen får den dock bekänna färg på hopptävlingarna på Grevagården!
#6 du är modig!

#7 tänker förstås ha båda husen med mig!
Nååå? Någon testkörning som ägt rum ännu? 
Medarbetare på Hästfoto.

Jag har tagit runt 1000 bilder på två dagar på nationell ponnyhoppning på Grevagården. Se en av bilderna på www.tidningenridsport.se
Jag är jättenöjd. Den är snabb! Funkar bra även på höga ISO-tal. Displayen bakpå är mycket bättre, både skarpare och ljusare än på min gamla 40D. Man ser direkt om man fått en skarp o bra bild.
#9 bara kalasbilder men ej laddat ned dem. Återkommer…
#10 Phillip Carey minns jag, åh herregud, jag kommer aldrig skratta så mycket i hela mitt liv igen.
Men det ser bra ut, vi kan inte få se ett orginal kanske?
Medarbetare på Hästfoto.

#12. Jag lyckas inte lägga upp originalet…. är den för stor tro?
#13 Lägg upp ett beskuret orginal! Jag vill så gärna se kvalitén på bilden.
Medarbetare på Hästfoto.
min 7D är oxå på väg…*spännande*
Nån som kan lägga upp ett beskuert orginal?
Om jag hade min sladd med mig hade jag kunna bjuda på massa härliga vinterbilder med min, men nu är ju så inte fallet, KlantMaggan… Kan bjuda på bilder på onsdag!
Medarbetare på Hästfoto.
Dås ka vi se här. Beskuret orginal i bakgrunden, inte rört över huvud taget. Där har ni en naken bild of mine, naturligare blir det inte.
Så ser ni hela bilden nere i hörnet.
Canon EOS 7D, Canon EF 50mm f/1.8, 1.8, 1/250, ISO-1000
Medarbetare på Hästfoto.
Utomhus, samma sak här: orginal i bakgrunden och så hela bilden nere i hörnet.
Canon EOS 7D, Tamron SP AF70-200mm F/2.8, 70mm, 2.8, 1/100, ISO-100
Medarbetare på Hästfoto.