Före/Efter
Vi är väl alla rätt måna om att ta bilderna så "klara" som möjligt och slippa allt efterarbete. Men vi tar alla till Photoshop då och då för att fixa den där lilla detaljen.
Skulle gärna vilja se lite för- och efterbilder för att faktiskt se vad det är ni gör och inte bara läsa om det.
Håll tråden schysst för alla redigerar sina bilder, mer eller mindre. 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#2: Var har du tagit den bilden? Fölet är läskigt likt en liten islands-föl-hingst jag fotade för två år sedan.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#3 Ett welshföl hemma i vårt stall =) 2,5 år sedan tror jag!
Detta är väl det vanliga, bara det att denna bild var riktigt bra i färgerna och allt sånt så allt jag gjorde var att beskära den och klona bort paret i bakgrunden. Inget jag brukar lägga tid på men nu hade jag lust.
Medarbetare på Hästfoto.

#7 Jäklar, vilken skärpa och den ser inte ett dugg pixlig ut för att ha förstorat så pass mycket! Snyggt!
#6: Okej. Jag fotade ett sådant föl i Landvetter (tror jag det var) för ca 2 år sedan… Det är kanske inte samma, men det var ruskigt likt.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Man måste vara god vän med sin kamera!
Medarbetare på Hästfoto.

#10 haha, tror mest det är mitt objektiv som inte vill bli vän med mig 
#11 fint, hästen känns dock lila i tonerna? Men annars härliga färger!
lila?
Jag "känner" inget lila. Men grimman är ju lila aktig ;)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

#13 hm, alltså tonerna känns lila, eller åt magneta hållet. Eller är det mina ögon som failar :P
jag tycker det inte känns speciellt lila. men jag vet inte :P
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Men va duktiga ni är!
Elin en sån "mörk bild" vill jag också ha!! Superläckert!

#18Tack =) jag satt och trixade en del med ljuset, sedan har jag målat bakgrunden svart, så det är inte speciellt svårt!
#18 Hur lyckades du få konturerna så fina? Ex öronen, syns ju inte alls att du målat bakgrunden

#19 Du kan använda dig av Filter-Extract i photoshop, står mer här 

#19 zoomar in en hel del, (jobba med stora bilder) sedan brukar jag ta den penslen med suddiga kanter just vid man och öron. Oftast använder jag den över hela hästen, men i en liten pensel storlek!
putt