Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 1999 ggr
Idrus
0

Nikon D300 vs. 300s

Vilken hade ni valt om ni fick välja?

Nikon D300 eller Nikon D300s?

Den största skillnaden är väl att du kan filma med D300s och bättre ISO egenskaper. Sedan är det lite andra uppdateringar.

Besök gärna min blogg.

Juicy
0

Jag väljer D300. Gillar inte idén med filmfunktion i en kamera, för det är inte det jag är ute efter.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

isabelle_
0

Står också inför valet. Nu fattas ca. sex tusen till ny D300s, så när jag får ihop den fulla summan så väljer jag då vilket det blir.

Lininaa
0

Jag valde mellan de kamerorna när jag skulle köpa nytt, och det slutade med en D300 vilket jag inte har ångrat en sekund. Den största skillnaden är filmfunktionen, och det är något som inte ens känns intressant för mig.

Juicy
0

Går det fortfarande att få tag på D300 (dvs. nytt, inte begagnat)? Funderar på att investera i ett nytt kamerahus.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

isabelle_
0

#4 Nope.

Idrus
0

* Dubbla kortplatser (både CF och SD kan användas)
* Tyst läge

* Navigeringskrysset har fått en central "OK" kanpp som kan programmeras efter eget tycke

Besök gärna min blogg.

Jojaton
0

Känns inte aktuellt för mig att betala de extra tusenlapparna för så få uppdateringar. Men just nu känns det inte aktuellt att köpa D300 överhuvud taget, väntar nog på 1 eller 2 uppdateringar innan jag införskaffar nytt hus :)

Johanna - Instagram

IdaL
0

#4 En del affärer har kvar dem för utförsäljning, dock produceras inte kamerorna längre så oftast finns dom inte i lager.

busmartzon
0

Jag har en D300, tycker inte heller om filmfunktionen.

Jojaton
0

Får jag fråga en sak, ni som inte tycker om filmfunktionen? Varför skulle ni inte kunna välja D300s fast det går att filma, så länge det inte stör ser jag det som en kul grej? Kan ju vara kul att ha när någon fotar när man rider eller något?

Johanna - Instagram

IdaSH
0

Håller med #10, filmfunktionen påverkar ju inte kameran på något sätt förutom att finnas där? Man behöver ju inte använda den för det :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Jojaton
0

Sen förstår jag att man kanske inte vill lägga extra pengar för något man inte använder, men om priset inte hade skillt så mkt mellan tex D300 och D300s - vad hade ni valt då?

Johanna - Instagram

isabelle_
0

#12 Jag vet inte faktiskt.

Idrus
0

#12 - Exakt, priset är ingen större skillnad.

Kameran är beställd nu, Nikon D300s är påväg hem :D

Besök gärna min blogg.

Isak
0

jag håller faktiskt med #10. Filmfunktionen börjar ju bli standard i husen, så det känns som det bara är att gilla läget.  Man behöver ju som sagt inte använda den om man inte vill.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Jojaton
0

#14 Grattis, vad kul! :)

Johanna - Instagram