Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 822 ggr
Animal-3
0

Kritik: Redigerade/målning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade hästarna när de busade i hagen idag. Någa bilder blev ok och många kass. Men jag är nybörjare och känner inte kemeran än. Men jag lär mig väl så småning om.

Iallafall fick 2 bilder jag tyckte va charmiga i sig men usla i original så jag lekte lite med dom och dessa "målningar" blev resultatet.
Tänkte man kanske kunde få lite kritik på dessa. Vad är bra vad är dåligt?
Tänka på till nästa gång?

Animal-3
0

Bild 2

Magster
0

Kan vi inte få se bilderna när de inte är redigarade till målningar? Den effekten är så vilseledande och det är svårt att ge kritik på bilderna då. Glad

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Animal-3
0

Som jag skrev gillade jag dom just som målning. Det var i just denna effekt efter som bilderna i sig som orginal var mer eller mindre värdelösaSkäms (se bild)

Animal-3
0

-.-

Magster
0

Tyckte mycket mer om orginalen! Rörelseoskärpan är härlig och ger bilden något unikt över sig. Tycker dem var jättehärliga! Har inget särskilt att kommentera då bilderna talade väldigt väl för sig själva. Bra komp, uttryck. Bara #4 beskärning som jag inte gillar annars var dem härliga!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jojaton
0

Håller med Maggan helt och fult, rörelseoskärpan är inte störigt utan, charmigt(?) :)

Johanna - Instagram

angel68
0

Bild 2 tycker jag är ett utmärkt exempel på hur man kan "förtrolla" en icke perfekt bild. För jag håller med dig, Animal-3, bilderna i original är inte bra. Men som målning tycker jag att bild nummer 2 är helt fantastisk! Bra räddning!

angel68
0

Förresten, jag gillar t o m den lite udda beskärningen. Och färgerna!

Animal-3
0

#5 #6 Ja vad olika smak man kan ha^^ jag tycker dom bara är suddiga och eländiga.

#6 Tack^^ ja någon som har samma smak som mig i detta fall endå:)

Just med att dom är suddliga, eller just dom är väl för att dom var tagna så långt ifrån och i hög fart. Men rent allmänt när jag ska fota fart bilder får jag fokusen på baken och inte på huvudet. Antar det är något jag får träna fram :P

Jojaton
0

#9 Ja, där hjälper bara träning :)

Johanna - Instagram

Animal-3
0

#10 Japp och träning ska det bli i massor^^ särskillt ivår när jag får lite fölungar att fota.

Jojaton
0

#11 Gud vad kul! Föl är roliga men svåra att fota, de är ju så spralliga :)

Johanna - Instagram

Animal-3
0

#12 ja jag kan ana det :D och mindre huvuden som rör sig fortare som man ska hinna få skärpa på o.o