Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 511 ggr
Anna
0

Smaksaksbilder

Vad innebär frasen "smaksaksbilder" för dig? Vad tänker du/ser du framför dig när någon skriver t.ex "Detta är en smaksaksbild"?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Eostra
0

Jag gillar egentligen inte uttrycket, alla bilder är ju smaksaksbilder! Ingen kan bestämma om du ska gilla en bild eller inte, det är upp till var och ens smak. Alltså en smaksak! Men när jag hör uttrycket tänker jag ändå på en väldigt udda bild.

Idrus
0

Att det är en bild som skiljer sig ur mängden, men att den kan vara ful i vissas ögon medans den är fantastisk i andras ögon, beror på vad man har för "foto ögon" och vad man egentligen tycker.

Besök gärna min blogg.

Anna
0

Jag tycker också uttrycket är lite otydligt men man använder det ändå eftersom det "följt med" ett tag nu.

För mig representerar det bilder som är annorlunda vad gäller komposition eller t.ex fotade med lång slutartid. Svårt att förklara Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaSH
0

Håller med er andra, helt enkelt en väldigt annorlunda bild som kan vara både jätteful eller helt fantastisk. Beror på vem som tittar!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Juicy
0

För mig är en smaksaksbild en bild som är mindre tekniskt korrekt, men som tilltalar vissa betraktare genom en känsla eller ett budskap medan andra inte ser något speciellt i den.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Magster
0

#3&#4 Håller med!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Loviiisa
0

Alla bilder är för mig en fråga om smaksak. Ett 'vanligt' porträtt eller en uppställningsbild kan framkalla lika många olika tankar och åsikter som en 'udda' bild. Därför är jag inte förtjust i termen 'smaksaksbild'.

NettanLindholm
0

#7 håller med dig!
men ändå när jag hör "smaksaksbild" så tänker jag som #3 och #4 :)