Sämsta fotominnet
Vilket är ert sämsta fotominne sedan ni började fotografera? Varför? Berätta!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
När jag skulle fota min häst, då en annan häst som är lite 'hingstig' lyckades förstöra mitt objektiv då den stegra och slog till objektivet. Hur jag lyckades? Haha vände mig om för jag hörde att han kom i full fart bakom mig, sen stegra han och då lyckades han slå till det, hann inte liksom reagera.
Besök gärna min blogg.

vet inte om detta räknas och det har inget med hästar att göra men..
skulle på ett dop (min lilla kusin skulle döpas) men glömde kameran. När han var döpt visade det sig att det också var en överraskning: Hans föräldrar gifte sig! och där stod jag utan kamera och kände mig idiotisk

Jag har gjort tabben att missa minneskortet x antal gånger. Värst var på min syster konfirmation, mamma började gråta när jag sa att jag hade glömt det 
Var bokad till en fölmönstring för ett par år sedan, fick informationen att det skulle vara utomhus. När jag kom dit hölls det inomhus i ett kolsvart ridhus med varken vettiga lampor eller fönster och med en värdelös läktare. Bilderna blev givetvis inte alls bra och hon som bokade mig upplevde jag som riktigt otrevlig också, det var jättetrist. När jag fick klart för mig att de "minsann inte var intresserade av några bilder då jag inte fick bra bilder inomhus" drog jag mig bort till anläggningens fantastiskt fina paddock och fotade nationell hoppning resten av dagen, så kom ändå hem med bra bilder 

Jag skulle fota ponnytrav på Örebro och det var för ljust får att blixten skulle ploppa upp och för mörkt för att de skulle bli bra bilder… :/

Typ, 15 - 16 Augusti.. Fick ha för hög ISO (båda dagrana? JAPP) och sedan va jag riktigt ringrostig 
Förra årets hingstpremiering började inte så bra. Vi hade precis kommit till ridklubben där premieringen skulle hållas och gick runt för att titta oss omkring efter bra platser att stå på, då det kom fram en "tant" till oss och nästan skrek åt oss att vi absolut inte fick vara i närheten av stallet, där vi hade råkat gå förbi. Hon var riktigt otrevlig och pekade vart publiken fick stå och titta, vilket vi såklart lydde direkt. Men då hade hon redan förstört vår glada stämning och vi stod nästan pliktskyldigast och knäppte av ett par bilder.
Dagen slutade dock bättre. Vi fick syn på en fotograf från en tidning och gick och ställde oss bredvid henne istället. Kom hem med ett par riktigt bra bilder ;)
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Jag var bokad till en utställning av en rasförening, två dagar innan utställningen krävde dom att jag skulle ge föreningen 500kr för att få befinna mig där och sälja foton från evenemanget 
Värsta har väl inget med hästar att göra… Men när jag hade köpt min systemkamera (ungefär ett år sedan) så ville jag självklart ut och fota så mycket som möjligt. Men det var något fel med minneskortet, för det behövdes formateras om hela tiden. Så gång på gång fick jag formatera om det och då försvann alla bilder jag hade tagit… Suck. ^^
Sedan gick vi tillbaka med det till affären och reklamerade det, så vi fick ett nytt och efter det har kamera+tillbehör fungerat prima! 
Måste nog vara på en welshutställning. Den skulle vara ute, men pga. vädret hölls den inne. Jag hade ingen utrustning för ridhus så bilderna blev kassa.
#11 Om du menar den i Nybro för ganska många år sedan, så är det samma minne som är mitt värsta.
#11 & #13, den var jag också på, riktigt tråkigt.
#11 Vilket år var det?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#14 Jag såg dig stå precis vid ingången till ridhuset och började fundera på att det där måste ju faktiskt vara Anna Attlid. Det är i princip det jag kommer ihåg av dagen, minns ingenting om ponnyerna så det visar ju hur illa det var.
#16 jag såg dig också och minns att en kvinna som bokat mig den dagen kom fram och sa "är det DU som är anna? då måste jag bett fel person fota mina hästar inne i ridhuset", haha, tror det kan ha varit dig hon menade då?
#17 Yes det var hon.
#13 Japp. Usch, det var riktigt tråkigt!
Jag var på arabutställning för nån år sen, frågade tydligt ifall det skulle vara hingstar, men nej det skulle det inte. så jag fotade på, och när bateriet var slut, vad händer, jo! 5 urläckra arabhingstar kommer bla en svart med blåa ögon, en mörkfux med orangefärgad man, där stod jag med ett batteri som var slut!
(notera att jag var ganska ung då, tänkte inte på att kolla efter schema eller liknande xD)