Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 558 ggr
Anna
0

Kritik: Skimmel över hinder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade den här bilden från Ponny SM 2009 som jag gärna vill ha lite kritik på. Har endast beskurit litegrann och lagt på svag skärpa för att kompensera upp komprimeringen, annars orörd.

D200 & Nikkor 80-20/2,8 @ 1/2000, F3.2, ISO 100

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Metinia
0

Snygg hoppbild! Kanske aningen kontrastlös. Skärpan är snygg, bra exponerat, snyggt fångat i språnget. Jag skulle kanske ha klonat bort smutset på ryttarens knä, men det är ju en smaksak. (Jag tycker hon och hennes häst ser så rena och fina ut annars att det blir lite konstigt med att hon är smutsig på knät, men som sagt, smaksak.) Det enda negativa jag kan tänka på är att jag känner att jag vill ha liiite mer luft nedanför ekipaget. Jag tycker om att det är en relativt tajt beskärning, men liiite mer luft nedanför hade känts mer harmoniskt tycker jag.

Anna
0

Tack! Då jag inte redigerat den tog jag inte bort smutsen, men beskärningen kan jag hålla med om. Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jojaton
0

Jag hade också velat ha lite mer luft under samt ha bort hinderstödet - det känns bara störande och ivägen. Annars är det en mycket fin bild, dock liite för kontrastlös :)

Johanna - Instagram