Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 510 ggr
EmmyEriksson
0

Rätt ljus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej igen i detta inlägg tänkte jag berätta lite hur man bearbetar en bild för att få till rätt ljus. Om ni inte redan visste de så har jag inget photoshop när jag redigerar mina bilder. Jag tycker det är fusk helt enkelt. utan det ända jag har ändar på ex på denna bild är att jag har jämnt till ljuset. från början var bilden väldigt "grumlig" och ljuset väldigt mörkt.

Men jag gjorde bilden ljusare och la in lite mer kontraster. (ett knep för att skärpan ska se bättre ut) men va dock försiktig så att inte bilden blir allt för färgglad.

// Lycka till

Amantha
0

Jag gillar bilden. Kan man kanske få se originalet?

ElinSvensson
0

Vad är detta för "artiklar", jag förstår inte riktigt. För dessa saker har väll redan sajten tagit upp i artiklar ?

Juicy
0

Kom att tänka på en sak. Du skriver att du tycker det att "fusk" att använda PS för att redigera, men ändå gör du förändringar?

Jag kanske missuppfattade det.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Loviiisa
0

Är inte redigering alltid redigering, oavsett vilket program man använder?

Metinia
0

Jag håller med ovanstående, jag är något förvirrad. Dels över att du skriver tips på hur man ska fota. Misstolka mig inte, dina tips verkar bra, men känns lite fel att bara komma med tips. Det finns redan artiklar för sådant, men är du intresserad av att skriva en riktig artikel här så kan du säga till någon Medarbetare och så får du säkert det.

Sen undrar jag samma som #4; vilket redigeringsprogram man använder spelar väl ingen roll. Anser man att redigering är fusk så gäller det väl alla program. (Dock anser jag inte att det finns något sätt att fuska, allt handlar ju om att skapa en bild - ett konstverk! Vilka tekniker man använder tycker inte jag spelar någon roll, bara resultatet. Dock kan det vara fel att kalla det för enbart fotografering om man har redigerat/manipulerat mycket kraftigt.)

jojjehanna
0

Är det inte bara kul att fler vill dela med sig? Man tar väl till sig det man vill av alla tips?

ElinSvensson
0

#6 Jovisst, men jag tycker det är lättare om det ligger i artiklar. Då man lätt kan hitta dom direkt ;) Men blev lite förvirrad, av alla dessa tips, och tänkte om det var en ny grej som hade kommit, med tanke på allt nytt och uppdateringar på sajten.

Anna
0

Emmy, om du är intresserad av att skriva artiklar till sajten så hör gärna av dig!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se