Kritik: Bus i snön

Jag känner mig lat, så jag orkar inte kommentera alla bilderna jättenoga 
Rent generellt är alla bilder jättefina, men den 1a bilden säger mig mest :) alla har bra komposition, skärpa och fina färger :) Finns väl ingen bild som jag inte gillar direkt, bra jobbat !
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Alla bilder är väldigt mysiga och har intressanta kompositioner. Gillar att du har experimenterat med motljuset! Tror att #1 skulle falla mig riktigt mycket i smaken om den var tagen i ett annat ögonblick. Benens positioner nu drar ner bilden lite.
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Jag gillade #1 mest, se bara utrycket från hästen och manen som flyger högt, synd bara det med benen men jobba på 
Älskar 1an, tycker den talar till en vilket gör den intressant, resten är också fina och det är roligt att du har experimenterat med motljuset.
Gillar helt klart #0 bäst, hinner inte skriva mer tyvärr…
#0 Riktigt häftig! Den gillar jag skarpt. Ljuset, skärpan, de milda vinterfärgerna. Det jag inte tycker känns helt rätt är kompositionen. En stående variant med mycket luft över hästarna tror jag nästan hade funkat bättre, de är lite för centrerade för mig nu. Men jättefin bild, bra jobbat.
#1 Fin bakgrund och ljus, bra exponerat. Faller på att hästen ser så "tung" ut vilket jag inte gillar. Bra komposition.
#2 Gillar idén men tycker den hade blivit bättre som helsiluett, dvs om hästarna hade varit helt underexponerade och inte ljusa vid huvudena. Den vita himlen känns för skarp också (i ljuset alltså), så en kortare slutartid eller liknande hade nog löst båda problemen.
#3 Snygg fångat, gillar dock inte den närmsta hästens språng, vilket är det som blicken först fäster på. Även här hade jag nog önskat helsiluett för en häftigare effekt.
#4 Snygg och enkel. Gillar bakgrunden med den svaga texturen, och ljuset. Hade velat ha ett mer vaket uttryck hos hästen samt lite mer skärpa.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#11, gjorde #2 lite mörkare, är det bättre såhär? Det såg inte bra ut när jag gjorde hästarna helt helt siluetter, men gjorde dem så mörka som jag tyckte att jag kunde utan att resten av bilden led för mycket. Den vita himlen kunda jag tyvärr inte göra något åt då den är alldeles för överexponerad.

#0 Otroligt vacker miljö och annorlunda bild som ger en perspektiv, snyggt fångat och väl hanterat ljus. Bra komp.
#1 Samma här med miljö och ljus, hade dock önskat ett annat steg där hästen sträckte ut lite mer och lite mer ljus på hästens kropp som försvinner lite i mörkret.
#2 Här ser man tydligt att hur hästarna är placerade påverkar mycket av hur bilden uppfattas rätvist, det känns som att den är sne men inte, något att tänka på. Ljuset är magiskt.
#3 Inget att klaga på förutom klippt svans. Härlig action!
#4 Underbar, stilren och mycket vacker. Enda grejen är grenarna i bakgrunden som skrämmer mig då de ser ut som en leende smilie. 
Nu orkar jag inte kommentera mer, tänk på att hålla nera antalet bilder som du ber att få kommentarade, avslutar med att säga att jag föredrar #2 framför #13 dock.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.