Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 593 ggr
Amantha
0

Kritik: Nyfiken ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den är bilden tog jag sommaren 2009 på en jättesöt och nyfiken ponny på sommarbete.

Jag vill veta vad ni tycker om bilden och vad jag skulle kunna göra bättre, kanske gillade ni inte kapade ben?

www.amandabernstrom.tk

Amantha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden är för stor och jag ursäktar mig!

Här kommer en mindre bild.

Tyvär blir kvalitèn sämre när jag laddar upp den.

Eostra
0

Jättefin skärpa och bokeh, bra uttryck också! Synd på de kapade benen som du säger, och bilden kunde beskäras med mindre luft bakom hästen, känns nu lite som om den ramlar ur bild. Bilden är något underexponerad så uttrycket i ögonen faller bort lite, borde dock gå att fixa i Photoshop. Du har fått med mycket känsla i bilden, bra jobbat!

Amantha
0

#2 Okej, tack för din kritik. Jag ska försöka och trixa lite i Photoshop och se vart jag kan komma.

Jojaton
0

Lite mindre luft till höger och lite ljusare så blir den nog fin! Sen stör jag mig lite på de kapade benen också, men annars gillar jag den. Gillar svansen som "flyger" lite i vinden och utrycket. Även färgerna tilltalar mig. Men jag kan inte riktigt fästa blicken vid ansiktet, eftersom det är lite för mörkt.

Johanna - Instagram

Amantha
0

#4 Okej, jag ska se vad jag kan göra i Photoshop. Tack så mycket för din kritik.

JenRode
0

jag älskar den mindre bilden! när den var så stor så var skärpan inte så bra men när man fick se den i mindre format så tyckte jag verkligen om den! vet itne varför men det stämmer så bra! :)

Amantha
0

#6 Tackar!

isabelle_
0

Tyvärr, denna bilden funkar inte för mig. Påtok för underexponerad, ingen skärpa knappt och kapade benen.. Utrycket är det enda som jag ser positivt i bilden.

Förlåt om det lät hårt nu, men nu säger jag exakt vad jag tycker men om du övar på inställningarna så kommer det gå bättre nästa gång.

Metinia
0

Jag håller inte alls med #8. Jag tycker att det finns mycket fin skärpa i bilden! Jag ser det inte som negativt med de kapade benen, jag tänkte faktiskt inte alls på det första gången jag såg bilden - kapningen kändes naturlig. Uttrycket hos hästen är underbart! Kompositionen vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till, den är helt okej. Dock är bilden underexponerad och det är väldigt synd.

isabelle_
0

#9 Om du tar upp den i fullformat, är det ingen skärpa knappt..

Amantha
0

Ja, alla vi tycker ju olika och man får ju tycka hur man vill.. men tack för all kritik iallefall!

Det var som sagt högt gräs så det kan ju kännas lite mer kapade än vad de igentligen är.

Amantha
0

#11 Fel av mig.. med gräset, det var på en annan bild.

Metinia
0

#10: Ja, det är sant, skärpa i fullformat är mycket sämre. Men på den lilla bilden är skärpan betydligt bättre och jag valde att kolla på den lilla eftersom jag är medveten om att väldigt många bilder saknar perfekt skärpa i fullformat (om det ens går att få till perfekt skärpa i fullformat…?),

Muzzy96
0

Jag gillar bilden, men tycker att det är synd att hästens ansikte inte är skarpare.

Amantha
0

#14 Tack. Ja det tycker jag med. Men somsagt så var det förra sommaren då jag började med min hästfotografering så jag var inte alls erfaren då, hade bara fotograferat i ungefär två månader då.