Kritik: Fälttävlan

Bra steg och uttryck, ogillar dock att ryttaren är kapad, är det något som blev när du tog den eller beskar du bort huvudet? Häst och ryttare utgör ju ett ekipage och det är ofta det man försöker fånga på bild, bara hästen och bilden känns lite tom (i sådana här besäkrningar) 
Sedan skulle jag önska lite mindre luft bakom och mer framför. Annars har du framhävt hästens färg på ett bra sätt även om hovarna kanske är lite överexponerade p g a bootsen men inte så mycket du kan göra åt. 

Kan testa med en annan beskärning ^^ Återkommer snart =)

Hästen har bra steg och jag gillade den andra bilden mer! Men det som stör mig på den är att den saknar skärpa och den gula bilen i bakgrunden..

Ambulansen behöver nödvändigtvis inte förstöra bilden tycker jag, den ger ju lite budskap till bilden. Prova lite olika redigeringar och se om du kan få till det på ett snyggt sätt för jag tror att det kan bli bra.
Jag tycker mycket bättre om beskärningen i #3 än i #0. Den är snyggare allmänt och jag är inne på #5:s spår - ambulansen bidrar till ett budskap, även om dess färger inte är överdrivet vackra.
Annars är bilden fin. Fina färger. Något oskarp. Fint steg och fin komposition i #3. Något kontrastlös kanske.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
bättre med #3 !
du har fångat farten bra på bilden. jag gillar hästen uttryck.
Något dassig i färgerna. skulle ökat kontrasten något, så hade den blivit ännu bättre ! 
Tycker om #3an, fina färger och härligt steg. Synd på oskärpan och ambulansen i bakgrunden, men på något vis ger den lite atmosfär - det är ju ändå en terrängbana och den behöver vara där.

Är kass på att redigera, kan typ bara beskära och i värsta fall klona bort alltför störande saker, så om någon vill och har tid så får ni gärna redigera den lite hur ni vill =)
Tack för kommentarerna ^^