Kritik: Porträtt
Vad tror ni, är den värd en plats i portfoliot?
Jag gillar hästens uttryck och komposition funkar, skulle möjligtvis önskat mer luft åt vänster. Tycker bilden känns lite småtråkig annars. Jag skulle ha konverterat till s/v och lekt lite med kurvor/nivåer för ett mer intressantare intryck och möjligtvis lagt till en vinjett. Annars bra bild!
http://www.regret-nothing.com
Putt!
Jag gillar den på något sätt. Färgerna ger mig en mystisk känsla och den känns rå på något sätt. Uttrycket är bra, kompet okej, lite väl centrerat. Hade själv nog klippt magen lite längre upp och hade haft med mindre luft under staketet. Staketet stör inte i min mening, det ger ett härligt stuk till bilden. Tänk på ISO-talet nästa gång, tror du kunde tagit bilden och undgått en hel del brus, då blir bilden automatiskt skrapare.
Jobba på! 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

jag tycker att hela bilden är fin och passar i råa färger, men bilden kanse är lite väl "kornig"? men det är nog bara en smaksak, tycker annars att hästens uttryck är väldigt bra! :)
Tycker om den här bilden, molnigt väder är lätt att underskatta. Är framförallt förtjust i vinkeln du fångat hästen i och hur denna, samt hästens färg, går ihop med staketet.
Tack så mycket för kritiken! 
Ang. bruset så tror jag det kom fram mer iom att jag drog ner färgmättnaden. ISOt låg på 800, onödigt högt med tanke på vädret. Men som sagt en lite äldre bild, var inte lika noga med inställningarna då. 
Gjorde iallafall en lite annan variant, beskärde lite mer och drog ner mättnaden ytterligare. Gillar personligen ettan bättre.