Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 451 ggr
Pandy
0

Kritik ridhusbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, vill ha kritik på mina första inomhusbilder med mitt NIKKOR 50mm f/1.4.

Pandy
0

andra

Pandy
0

sista, ge all slags kritik nu:)

Diizkmedel
0

Jag har oxå bild på den ponnyn längst ner =D

That that don't kill you can only make you stonger

Monday
0

#0 Fin skärpa! Gillar inte att benen är avkapad samt att häst och ryttares uttryck. Hade ben varit med samt att häst och ryttare sett lite mer "på" ut hade det nog blivit mer action!

#1 Tråkig lite för centrerad komposition som inte säger så mycket. Även lite sned. Gillar färgerna, steget och hästens uttryck!

#2 Inte världens mest smickrande bild för ekipaget, de ser ut att ha hoppat av för tidigt. Ekipaget är inte riktigt skarp heller, det är ju nackdelen med stor bländare, det är så lätt att sätta fokusen aningens fel och då gör det så stor skillnad. Skulle önskat lite mer luft under hästen så att översta bommen syntes, annars gillar jag komposition väldigt mycket! Även snyggt DOF.

Tycker ändå att det är väldigt bra bilder för att vara plåtade i ett ridhus! Glad

http://www.regret-nothing.com

Pandy
0

#3 Okej, den är hemskt fin den hästen:D

#4 Håller med om uttrycken hos både häst och ryttare, och den bilden var mer en chansningsbild om jag har rätt til latt försvara mig;)

Ang. #1 så bevisar de bara mer att jag inte har någon riktig syn för rakhet…jag tycker bilden ser rak ut…så ja antar att de är ngt fel på mina ögon…

om #2 så håller jag bara med dig och tack för kritiken, är inte riktigt van vid den stora bländaren inomhus där de är lite "mindre" utrymme att få bra komposioner då man inte kan stå vart som helst utan att bli "överkörd":)