Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 5595 ggr
Anna
0

Hästfotografen.se

Vill du synas bättre som fotograf? Är du hästägare och vill veta vilka fotografer som är tillgängliga i just ditt län?
Välkomna in på Hästfotografen.se - en sajt där fotografer registrerar sig i olika län för att gynna både sig själva och sina framtida kunder.

Som ni kanske känner till var det Emelie Persson som från första början startade sajten. Nu för ett par dagar sedan beslutade sig Emelie för att hoppa av och ge över sajten på någon annan.
Så den 18 januari tog vi, Anna och Magdalena över sajten och började genast att bygga upp den på nytt.

Så under de senaste två dagarna har vi jobbat med att fräscha upp sidan med nytt utseende, bättre och fler funktioner, nya texter m.m.

Nu är äntligen sidan igång igen! För att få mer information om vad tankarna bakom Hästfotografen.se är - kolla bara in på hemsidan och läs själv.

Våra förhoppningar är att sajten ska växa ordentligt, men för att det ska inträffa krävs det att ni hjälper till - registrera er själva och tipsa sedan vänner och bekanta!

Mvh Magdalena & Anna
www.hastfotografen.se

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Jag tycker att det blev jättesnyggt =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Magster
0

#1 Vi tackar. :D

Det har dock visat sig att några få ansökngar om registrering inte har kommit till rätta, i brist på information. Vi ber därför alla som ansökt om att bli registrerade tar en titt inne på sitt/sina län för att se om information finns och stämmer. Annars ombeds ni registrera om er. Mer information finns på hemsidan.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Trollis-
0

Verkligen jättesnyggt :D

Fiaa2
0

Det var superfint! : )

Mari
0

Jättebra! Gillar det nya utseendet mycket :)
Dock förstår jag ej hur man skickar in till tävlingslistan och gäller den bara för iår? Eller får man ha med från förra året?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

#5 Bara från och med i år.

Man skickar in genom att maila oss (anna@hastfotografen.se eller magdalena@hastfotografen.se). I mailet ska följade vara med:

• Vilket län tävlingen var i
  • Datum
  • Vilken sorts tävling (lokal, regional, nationell, dressyr, hopp osv)

annaattlid.se

Mari
0

#6 Står det på hemsidan någonstans?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

#7 Ja, under information. Men vi ska lägga in lite mer info kring det senare. :)

annaattlid.se

Cavello
0

Jag skickade in en lista på alla tävlingar som jag har varit på och fotograferat under 2007-2008. Tror dock inte att det står vilken sorts tävling det var under alla, men får isåfall ändra det när jag får tid.

Anna
0

#9 Listorna kommer tyvärr bara gälla från och med det nya året (dvs 2009) och framåt. Vi har inte tid till att sitta och lägga in hundratals tävlingar från föregående år. Allt arbete sker manuellt och det skulle vara ett heltidsjobb.

Så tävlingar från 2008-2007 osv får man lägga in på sin egen hemsida så att kunderna kan läsa det där!

annaattlid.se

Cavello
0

#10 Det förstår jag! Då kommer det uppdateringar från 2009 snart.

Jojaton
0

Jättebra!

Johanna - Instagram

Magster
0

Idag överskreds redan gränsen 40 registrerade på Hastfotografen.se. Självklart måste det vara fler som intresserade av registrering - läs mer själva om hur ni går till väga.

Medarbetare på Hästfoto.

neonrosa
0

Superbra idé och snygg hemsida! =)

Magster
0

*putt*

Medarbetare på Hästfoto.

Malin-Trotsig
0

Jag kommer registrera mig när jag fått igång hemsidej*veln ;D

ElinH
0

Supersnygg hemsida, tycker också syftet är bra. :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

[MajaWrangstadh]
0

Sen skulle det ju även vara bra om ni hästfotografer skriver ett inlägg i typ eran ridklubbs gästbok och lite varstans om att sajten finns. Tävlingsryttare kikar ofta in i tävlingsarrangerade ridklubbars gästböcker, speciellt efter tävlingen för att säga "tack för en trevlig tävling" eller något. Ser dom denna texten då så kanske dom tänker "oh, det kanske var någon som fotograferade mig…" och så kollar dom upp det! :D

Exempel på vad man kan skriva:
_Du vet väl om att det nu finns en samlingssajt för alla hästfotografer i Sverige?

Syftet med sajten är att samla länkar till Sveriges alla hästfotografer på en och samma sida och på så vis låta hästmänniskor runt om i landet hitta fotografer i sitt eget län på ett enkelt sätt. Detta gynnar inte bara fotograferna, utan även hästägare och liknande som vill ha bilder på just sin häst.
Det finns även något som kallas "Tävlingslistor", där vi skriver in om någon fotograf varit på en speciell tävling och fotograferat. Allt för att underlätta för både fotografer och bildköpare!
_
Något sånt, vet inte hur bra jag formulerade mig men det är ett exempel i alla fall :)

Mari
0

#18 Riktigt bra :) Dock har min ridskola ej någon gästbok men jag kan ju lika väl skicka iväg ett mail :) Fast å andra sidan brukar de skriva på hemsidan när jag vart där och fotat, jag vill ju inte ha några rivaler xD

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[michaelalundgren]
0

Tycker sidan är riktigt snygg, och det är ett grymt syfte med sidan :)

Anna
0

#18 Det är ett jättebra förslag och bra ihopklippt text.

Gör gärna så, hörni!

annaattlid.se

Denna kommentar har tagits bort.
Magster
0

#18 Tack så mycket för förslaget! Vi jobbar redan på att få ut mejlen. :)

Edit: Vi blir antagligen redan 60 registrerade imorrn! Glöm inte att maila oss när ni varit på tävlingar så även tavälingsarkivet kan komma igång. :)

Medarbetare på Hästfoto.

IdaT
0

Petar upp den bra iden hästfotografen.se Flört

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Buuc
0

Låter intressant, kanske ska registrera mig senare. ;) Man kan inte reklamera för sig själv för mycket!

Magster
0

Vi fortsätter att påminna om idén, har inte haft så många registrerade ett tag men vi tvivlar på att det vara finns 60 hästfotografer här i landet?! Så tipsa era fotokompisar om HF.se så vi blir fler! :)

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

Just nu har vi släppt en ny version av Hästfotografen.se, en layout som säger lite mer business än hobby. Jag & Anna vill nu såklart ha respons på vad ni tycker om den. Om ni hittar något skumt mejla Anna, mailen finns under Kontakt på sidan. Och har du inte registrerat dig gör det!

Ser du inte den nya versionen tryck på tangenten F5.

Medarbetare på Hästfoto.

Monday
0

Den ser mycket proffsig ut! Mycket bättre än förra Glad

http://www.regret-nothing.com

IdaL
0

Myckeeeeet bättre :) Nu ser den proffsig ut ^^ Ni är super duktiga på design/kodning, lycka till :D Jag har registerat en tävling ;D

Anna
0

Tack, gud vad kul att ni gillar den!

Jag slet hårt med den blåa bilden kan jag säga… Två dagar tog det innan jag var nöjd :P

annaattlid.se

Mari
0

Ser jättefint ut :) Fast jag får ej vissa sidor att fungera. så som när man letar fotografer eller tävlingar.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

#32 Vad är det som inte fungerar exakt? Jag har inga problem.

annaattlid.se

Mari
0

Nu var det ej nå problem :S Nyss kom det upp någon blå ruta där det stod att man skulle ta kontakt med den som ägde sidan för det var fel.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Antagligen din webbläsares cache som spökade. Töm den :)

annaattlid.se

IdaL
0

#31 Då kan jag med glädje berätta att du verkligen lyckats ^^ Värt allt jobb i alla fall ^^

Lagerquist
0

Håller med föregående talare. Anser dock att ni bör byta teckensnittet till Arial eller Verdana etc. då Trebuchet MS fortfarande kan ge en aning oseriöst intryck, enbart min åsikt (;

Anna
0

#37 Vi använder inte Trebuchet MS utan Lucida Sans Unicode, eftersom vi tycker verdana är uttjatat… ;)

annaattlid.se

Lagerquist
0

#38 Står såhär för mig: men har ni flera fonter i "familjen" så att säga?
Må va utjatad men är stilren och öh "tidlös"? 8) Men min åsikt som sagt (:

Anna
0

#39 Oj, det stämmer att vi har trebuchet till rubrikerna, men inte till brödtexten. :)

annaattlid.se

Lagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å juste, en sak till, jag printscreenade (en inzoomad bild) på texten där å,ä och ö har bytts ut till times new roman eller liknande, jag vet inte om lucida sans unicode inte har å,ä,ö eller om det bara är min dator som inte har den stilen.

Mari
0

#35 Den tömde jag när jag fick upp problemet först men samma sak hände :P Men nu fungerar det ju så :)

#39 Det kan vara så att du ej har de typsnitten installerad på din dator och då ersätter datorn med ett närliggande typsnitt eller något helt random.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Marija
0

Har inte orkat kolla igenom alla sidor, men första intrycket är verkligen BUSINESS som ni säger =) Kanonbra jobbat!

IdaT
0

Jag älskar den nya designen! Men jag tänkte på det här med senast registrerade. Skulle ni inte kunna köra ankarlänkar på dom?
Exempel:

Ida Törneberg
Jag är 16 år, och bor med föräldrarna och min bror i Alunda. Jag använder en Canon EOS 400D och kitobjektivet, men jag hoppas på att snart kunna utöka objektivförrådet.

Sen på förstasidan under senast registrerade länkar ni såhär:
Ida Törneberg

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

[manzii]
0

Hmm kommer inte ut på fotografer i halland

Cavello
0

Har samma problem som Amanda.

Anna
0

#45-46

Ordnat!

annaattlid.se

Magster
0

Vad roligt att ni gillar den nya layouten, Anna ska ha 99% cred för den, om inte mer! Allt jag gjorde var att klaga på färgerna och avstånd och en massa annat som hon blev pissed på. Men nu är vi båda supernöjda och det är ännu roligare att Ni tycker om den! :D

Medarbetare på Hästfoto.

neonrosa
0

Jag tycker den blev supersnygg! Dock hoppar kontaktlänken ner en rad för mig, och så tycker jag som Lovisa att ni borde göra texten mindre eller byta till verdana :)

Anna
0

#49 Ta gärna printscreen på hur det ser ut för dig. Vad har du för upplösning?

annaattlid.se

OliviaJ
0

Jättesnyggt tycker jag! :) ska registrera mig så fort jag fått fart på hemsidan igen.

Jojaton
0

Kontaktlänken hoppar ner även för mig, och håller med om att byta textstilen.

Men i övrigt är sidan jättesnygg, mycket snyggare än föregående layout! 

Och ang. inlägget i #18 så tycker jag att ni kanske borde lägga upp den texten någon stans på sidan så att fotograferna kan kopiera den, lite jobbigt att antingen behöva gå in här och leta upp den eller skriva egen text varje gång. Tips bara ;)

Johanna - Instagram

neonrosa
0

#50 Har 1024x768.

Malin-Trotsig
0

Nej varför bytte ni? Den andra var så mycket snyggare.
Ser visserligen proffsigt ut med länkarna däruppe men bilden/bannern drar ner hela layouten.
Men fortfarande, beröm till Emilie Persson för ideen och beröm till Anna och Maggan som utvecklat den vidare.

Magster
0

#53 Anna fixar detdär sen! x) Nog inte svårare än att flytta lite på dem.

#54 Vi tar den här idéen mycket seriöst och ville helt enkelt få alla att verligen förstå det också. Förra designen såg lite för mycket hobby ut, den var snygg men utspeglade inte så mycket företag om du förstår, så vi bytte helt enkelt till en mer business. :)

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#54 Resterande som kommenterat har gillat layouten. Det är omöjligt att göra alla nöjda.

Jag ska fixa det där med att kontakt-ikonen hoppar ner senare ikväll!

annaattlid.se

IdaL
0

Jag märkte en grej idag inget fel men ett litet tips ;) Jag satt och kolla på de olika länen och det är jobbigt när jag ex. går in på Blekinge och sedan ska gå in på Skåne måste jag klicka på tillbaka knappen det är bättre ni sätter en "egen" tillbaka knapp på varje län. Hoppas ni förstår va jag menar ;)

Anna
0

#57 Annars är det ju bara att klicka på "Fotografer" eller "Tävlingar" direkt i menyn så kommer du ju tillbaka ;) Det är ett otroligt tidskrävande och pilligt jobb att gå in och lägga in/ta bort saker på varje län.

annaattlid.se

IdaL
0

#58 Jo, dock är de jobbigt tkr jag ;) Du vet folk idag vill ha de väldigt bekväm så själv försöker jag va noga med sånt för är något jobbigt så sticker man från sidan igen ;'D

Adrina
0

Jättesnyggt, såg inte det förren nu. Urfint.

Anna
0

Nu är vi 80 registrerade fotografer! Skrattande

annaattlid.se

Marija
0

#61 Ojoj, bra jobbat!

IdaT
0

Läs #44 Glad

Magster
0

#44 Ska se vad jag kan göra åt saken, bra idé faktiskt :)
Kommer säkert sluta i katastrof och Anna stryper mig men deeet är en annan femma! x)

Medarbetare på Hästfoto.

IdaT
0

#64 Haha, du får väl skylla på mig som kom upp med idén då Flört

Anna
0

#63 Tror det blir lite svårt nu såhär i efterhand.

annaattlid.se

Magster
0

#66 Mmm, var rätt så stökigt och funkade inge vidare. Dessutom tar övriga koder plats på webbhotellet, vilket vi inte heller vill.

Medarbetare på Hästfoto.

IdaT
0

Fast det är väl bara dom tre sista som visas på första sidan? Det är dom jag tänkte att man kunde direktlänka…

Anna
0

#68 Då förstår jag! Det skulle jag nog kunna ordna. Ska se över det vid nästa uppdatering.

annaattlid.se

IdaT
0

#69 Jo, jag förstår om det skulle bli väldigt jobbigt om man skulle köra så med alla, men med dom på förstasidan tror jag det blir lite enklare att använda hästfotografen.

Magster
0

#70 Enklare blir det knappast, men smidigare och folk får vara lata :)

Medarbetare på Hästfoto.

[MajaWrangstadh]
0

Det är helt sjuuuuukt vad snygg den nya layoten blev! GRYMT BRA JOBBAT! :D

Magster
0

#72 Vad roligt att höra! :D

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Vi är faktiskt på G med en uppdatering av Hästfotografen.se igen. Ännu mer förbättrad utseendemässigt, inte överdrivet förändrad men lite mer finesser och vi hoppas att den ska falla er i smaken. Lanseras antagligen innan helgen.

Vi kan ju även glädja Ida Törneberg med att vi kommer att köra ankarlänkar vid de två senast registrerade… Glad

annaattlid.se

IdaT
0

#74 Tack så mycket, det glädjer henne riktigt mycket. Flört

Magster
0

Vi undrar om nån av er också skulle kunna komma med förslag på andra tillägg vi skulle kunna göra nu när vi ändå är igång och uppdaterar lite. Några finesser ni saknar eller tror skulle gynna sidan Skriv de här direkt i tråden om ni kommer på något bra!

Medarbetare på Hästfoto.

Mari
0

Lite snyggare grafik kanske? :) Känns som man har sett de där symbolerna för de olika kategorierna någon annanstans faktiskt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Madick
0

Jag hoppas nån fått napp att fota. Jag har nämligen tipsat om siten när klubbar frågar om fotografering och jag av nån anledning inte kan!

Anna
0

#77 Menyn kommer vara helt annorlunda i nya versionen!

#78 Kul att höra, det tackar vi för!

annaattlid.se

Marija
0

Jag som tycker att menyn är skitsnygg, ser proffsig ut!

[MajaWrangstadh]
0

#80 Håller med, behåll menyn! Den är SKITSNYGG ju!

Anna
0

Den passar inte ihop med resten av grafiken Flört

Om det är någon som vill tjuvkika på nya layouten, PMa mig eller skriv på MSN så kanske jag kan ordna något! Skulle vara bra med lite mer feedback.

annaattlid.se

Mari
0

Hur många besökare har ni i genomsnitt per dag? Vore kul att veta :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Vi har ca 30 besökare i snitt per dag. En siffra vi hoppas ska växa!

Totalt strax över 1200 unika besökare, nästan 600 besökare i snitt per månad.

annaattlid.se

Magster
0

#83 Och ca. 5-10 nya registrerade/vecka. :)
Var mer i början men nu har det flesta registrerat sig så vi jobbar på att få ut länken på nya platser så andra fotografer kan hitta till oss.

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Jag lanserade nyss den nya layouten på Hästfotografen.se!

Upplägget är det samma, men den är uppfräschad och förbättrad. Den ska passa alla webbläsare, säg till om något ser konstigt ut.

Fortfarande lite småsaker kvar att göra men vad tycker ni? Jag ville hålla layouten enkel men samtidigt fylla ut lite mer än vad den förra gjorde.

Feedback på allt tas emot tacksamt!

annaattlid.se

Mari
0

Ser bra ut :D
Fast kanske borde sudda ut nikonmärket på kameran *host* smygreklam *host* xD

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Magster
0

#87 Man ser att det är en Nikon iaf ;)

Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

Jätte fin! Får man fråga vad du använder för pensel/mönster i headern för de där blåa sträcken ? det är otroligt snyggt i alla fall!

dock så ser de ut så här för mig (se bifogad fil) det blir en scroller längst ner antagligen för den bilden där de står "en samlingsplats för hästfotografer…" tror jag. Jag har i alla fall upplösning 1360x768px.

Mari
0

#88 Inte jag som inte är insatt i andra kameror än canon :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

neonrosa
0

Otroligt snyggt och proffsigt!

Lagerquist
0

Supersnyggt verkligen! Glad

Anna
0

Tack alla!

#89 Har inte använt varesig en pensel eller ett mönster utan en stockbild från en på en sida.

annaattlid.se

IdaL
0

#93 Okej :) Super duper fräsigt i alla fall ^^ like it! föresten lite OT nu men vad menas med "stockbild" ? Skäms

Jojaton
0

Skitsnyggt :)

Johanna - Instagram

Anna
0

#94 Stockbilder är, enligt wikipedia, bilder som används för att fylla ut. Vad jag menade med stockbild var - en bild jag fått lov att använda för att fylla ut i headern som hade blivit tom utan den.

annaattlid.se

[MajaWrangstadh]
0

Ohoooooooooo vad SNYGGT!

Grymt grymt grymt gryyyyyymt bra jobbat Anna! :D

IdaL
0

#96 Var hittar man sådana bilder? ;) x)

Anna
0

Tusen tack, vad glad jag blir! Och lättad, var orolig för att ni inte skulle gilla den faktiskt :)

annaattlid.se

Magster
0

#98 Googla ;)

Tack så mycket för alla fina kommentarer nu, hörni!
Men inget e perfekt så ni får komma med lite tips till förbättringar också!

Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#100 Tack :)

Mitt lilla tips är att ändra första bildens storlek på bredden den skapar en irriterande scroller för mig.

Anna
0

#101 Ordnar det i helgen. Blir inte så för mig men ska lösa det ändå.

annaattlid.se

Magster
0

#101 Fy Anna! Kan du inte göra nånting rätt?! Skrikandes
;)<3
Vi fixar det snart!

Något mer grafiskt som ni vill påpeka?
Vad tycker ni om de nya registrerabilderna (under Registrera)? Vi är lite osäkra på dem nämligen…

Medarbetare på Hästfoto.

Lagerquist
0

#103 Jag gillade nog de förra registrera bilderna bättre faktiskt. De här känns inte så intressanta Flört

Magster
0

#104 Nä vi håller nog med om det lite… får ta det sista finputset i helgen, Anna däckade precis och gick och la sig. Hon som sköter 99,9% av koderna nämligen ;) Jag har hand om bokförningen och alla registrerade. (om ni nu skulle va lite nyfikna på vem av oss som sköter vad :) )
Ni kan ju fråga lite hur hela verksamheten går till om ni har lust! Vem som gör vad och hur vi jobbar.

Medarbetare på Hästfoto.

Mari
0

Jag blev lite nyfiken, bokföring? Vad menar ni med det? Är det mkt pengar i rullning? :P Eller är det fotograferna ni bokför?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

#106 Hon syftar nog på att hon bokför (dvs skriver upp) vilken fotograf som registrerade sig var, när och med vilken hemsida och epost.

Jag ska försöka ordna lite bättre registreringsknappar idag!

annaattlid.se

Magster
0

#105 Precis :) Bokför är väl lite fel ord kanske men jag "för bok" iaf om vilka som registrerar sig, när (datum) och var (vilka län). :)

Medarbetare på Hästfoto.

Pedro
0

Gillar det nya utseendet!

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

[MajaWrangstadh]
0

#103 Jag tycker registerabilderna är skitbra. Keep them!

Adrina
0

Himla snyggt! Jättebra!

neonrosa
0

Jag tycker ni ska behålla registrerarbilderna ni har nu, de är mycket snyggare och proffsigare!

Magster
0

Vi behåller registrerarbilderna så länge, om vi inte får en snilleblixt på några snyggare. :)

Medarbetare på Hästfoto.

Loviiisa
0

Verkligen jättesnyggt, ser hur proffsigt ut som helst! Glad

IdaL
0

Gillar Registerabilderna fast hade vatt bättre i samma fräg som headern Oskyldig Annars super duper snygga! :D

Adrina
0

Jag Print Screen;ar. Vet inte om ni är helt klara med det nya? För det verkar inte se korrekt ut.

1.an Startsidan, antar att den lilla scrollern inte skall vara där?

2.an Har jag klickat mig fram till att jag vill läsa lite om er två, Magdalena och Anna, sedan klickat på Annas sida.

Magster
0

#116 Tack för att du tog PrtScr. :)
Säger till Anna när hon logar in så borde det itne ta allt för lång tid innan allt e fixat!

Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#116 Hon ska fixa scrollern de sa hon till mig innan ;) och 2:an har hon nog glömt sätta så den öppnas i nytt fönster ;P

Anna
0

#116 Tack! Småfel som jag ska rätta till direkt.

annaattlid.se

IdaT
0

Jättesnyggt! Och jag fick mina ankare! Skrattande

Jojaton
0

Jättesnyggt!

Men har en fråga. När jag registrerade mig så var det Emelie som höll i sidan - och hon sa då att man skulle ha en länk till Hästfotografen, väl synlig. Gäller det fortfarande?

Johanna - Instagram

Anna
0

Vi har inget krav på det men i våra bekräftelsemail skriver vi såhär:

Glöm inte att skriva på din hemsida att du är registrerad hos oss. Exempel: "Jag är registrerad hästfotograf hos Hästfotografen.se". Detta hjälper sajten massor!

Vi uppskattar det jättemycket om våra registrerade fotografer gör så på sina sidor!

annaattlid.se

Jojaton
0

#122 Okej. Ska fixa en länk vid nästa uppdatering då.

Johanna - Instagram

Magster
0

#212 Nej, något krav har vi inte men vi uppskattar det och kör med en rättvis policy: Vi hjälper Dig att synas och Du hjälper Oss att synas :)

Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#122 I mitt bekräftnings mejl stog det att jag skulle skriva "Hästfotografen.se" på min hemsida någon stans om jag ville hjälpa till. Så skrev bara Hästfotografen.se de är väll också hjälpande?

Anna
0

#125 Självklart. Det är upp till var och en om de vill hjälpa oss och isåfall på vilket sätt!

annaattlid.se

Magster
0

Nu är vi snart 100 registrerade, efter bara lite mer än 3+ månader! Det är jätteroligt för oss. :D

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

Kan meddela att nu är vi 100+ registrerade och vi blir fler! Jättekul att så många registrerat sig och hoppas ni får nytta av sajten nu när tävlingsäsongen dragit igång på riktigt!

Medarbetare på Hästfoto.

IdaSH
0

Nu gäller det alltså bara att få alla tävlingsryttare att också upptäcka sajten? ;)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Marija
0

Jättekul!

OliviaJ
0

Kul med så många registrerade, jag ska också ta och registrera mig snart! Glad

Qmab
0

Då har jag registrerat mig. Såg sajten för någon månad sedan men sen har jag glömt att regga mig… Men nu så :D

Tycker sidan är ett jättebra initiativ! Super!

Måste fråga, av ren nyfikenhet, är det någon som fått uppdrag genom sidan?? :)

Marija
0

Nu är jag nyfiken… Hur går det? Växer sajten fortfarande? Hur många är registrerade i dagsläget? :)

Anna
0

Vi är 115 registrerade i dagsläget, har ett par i inkorgen som jag inte haft tid att registrera ännu också, så runt 117 om man räknar med dem.

Sajten växer absolut och kräver mycket tid av oss då allt jobb sker manuellt.

annaattlid.se

Marija
0

Hur många registrerar ni i genomsnitt i veckan?

Anna
0

Det varierar mellan 0-10! Kraftigt, med andra ord Flört

annaattlid.se

Magster
0

Vissa dagar kan vi få 7st andra inga alls, väldigt olika!

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

Vi håller på att ta våran lilla verksamhet ett steg längre just nu! Allt rullar på hur bra som helst och vi märker att många har nytta av konceptet och vi vill bara göra saker bättre. Hur får ni snart se!

Så vill vi bara önska alla våra registrerade och to be registrerade ett tack och att utan er hade det inte varit något Hastfotografen.se! Skrattande

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Ja, just nu går det verkligen framåt enligt vår statistik!

annaattlid.se

Marija
0

Dags för uppdatering ;) Flyter allt fortfarande på? Hur många registerade har ni? Såg att ni infört reklam på sajten, hur fungerar det?

IdaL
0

Jag är också nyfiken! =)

isabelle_
0

Jag också ^^ Och lika otålig som dom andra :)

Pandy
0

Jag är också nyfiken och jag tog precis steget och registrerade mig så väntar på svar om jag blev godkänd;)

Marija
0

Tror att det kan ta ett tag innan vi får svar, Maggan är i Frankrike och Anna är (om jag minns rätt) hos sin syster =)

Anna
0

Ja vi är bortresta för tillfället.

Kommer antagligen införa mer reklam i framtiden.

Annars flyter det på, sist jag kollade var vi 150+ registrerade =)

annaattlid.se

IdaL
0

#146 Roligt, grattis =) Sen när ni har tid får ni gärna berätta hur det funkar med reklamen dvs. hur ni fick dit den eller vad man nu ska säga ;)

Magster
0

Nu flyter allt på igen! Jag är hemma och tog på mig jobbet att registrera alla nya fotografer och tävlingar, 40 nya mejl allt som allt. Phu! Bara lite småfix i ändring av registrerades information annars är vi sysslolösa för tillfället.

Var gällande reklamen så registrerade vi oss på en affilatorsida som fick godkänna sajten och som vi nu kan välja ut reklambanners att ha på sidan av. Varje banner ger oss en inkomst på lite olika vis. Vissa ger oss pengar vid varje klick på den, andra för varje tjänst som reklamen visar uppfylls eller vid köp av reklam av produkter.
Än så länge är vi inte Paris och Nicky Hilton men inte långt ifrån. Flört

Vi är idag 159 registrerade, genomsnitt just nu är ca. 3 nya reggar i veckan och ett genomsnitt på ca. 200 besök i veckan! Jätteroligt att allt gått så framåt på så kort tid!

Och ni som nyligen registerat er men inte fått bekräftelse är registrerade, bekräftelseutskickningarna tar lite längre tid bara. Men om ni är osäkra kolla erat län på sidan om ni hittar er! Tryck F5 för att ladda om sidan om ni inte skulle hitta er på en gång. Annars mejla oss.

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

Som flera säkert har märkt så har Hästfotografen.se gått lite seg och inget nytt har hänt på länge. Detta beror dels på tidsbrist men också svalnat intresse hos både Anna och mig. Anna har nu bestämt sig att avsäga sig från sidan och jag är för tillfället själv med den.
Vet inte riktigt ännu hur jag ska göra med detta, om jag ska sköta det själv eller om jag möjligen ska ta in någon som kan tänka sig att hjälpa till frivilligt? Jag är inte säker på att det är detta jag vill men om det skulle vara någon som är intresserad får den jättegärna mejla mig på magdalena@hastfotografen.se och berätta lite om sigsjälv och vad den tror sig kunna tillföra.
"Arbetsuppgifterna" är mycket simpla men det krävs ett gott öga på allt och inget slarv och gärna arbete på kort varsel varefter reggarna kommer in.
Är som sagt inte säker på att det är detta jag vill göra men om jag hittar någon som verkar seriös och tror det kan gå bra så vet man aldrig vad som kan ske. Flört

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Ja, jag har valt att hoppa av pga tidsbrist. Skolan, stallet, och mina tre andra stora sajter tar för lång tid.

annaattlid.se

Mari
0

Är hela sidan nerlagt? Kollade in idag av en slump och såg att inga bilder, ingen layout bara text finns. mailadresserna till de som sköter sidan existerar heller inte.

Vad har hänt?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

wtf!? Nu fungerar det ju :S Finns det en äldre variant av hästfotografen fortfarande ute på nätet som jag kom in på?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jojaton
0

Det funkar för mig iaf.

Jag har bara en fråga/sak : Jag fotar ju inte hästar längre, så känns lite konstigt om jag ska vara registrerad då jag inte kommer att registrera några tävlingar, kunna sälja bilder till hästägare osv.
Ska jag fortfarande vara registrerad eller vill ni ta bort min länk?

Johanna - Instagram

Lagerquist
0

#151 Låter konstigt! Gick du in på hastfotografen.se? Nerlagd är den inte i alla fall Flört

#153 Du gör som du känner, vill du stå kvar som fotograf så kan du göra det, annars skickar du ett mejl för att avregistrera Glad

Mari
0

#154 Nej heter något med .info såg jag nu. Kanske dumt att ha den sidan kvar nu när det finns en som är mer aktuell?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lagerquist
0

#155 Ja den såg hemskt konstig ut, ska höra med maggan!

Magster
0

Har ingen aning om någon .info-sida, inte Anna heller som skött kodningen.
Hastfotografen.SE är det enda som gäller. Kan tyvärr inte komma åt .info-sidan heller och ta bort den. Hmm…

Och sidan är absolut inte nerlagd, Lovisa har fått hoppa in och hjälpa mig och allt flyter på utan några som helst problem. Skrattande

Medarbetare på Hästfoto.

ElinP
0

Jag tycker det har blivit jätte bra!:)

penphotography
0

Om man går in på hastfotografen.se så kommen man till en privat hemsida (Emelie Persson). Om man går in på hastfotografen.info.se så är det rätt (?) sida men den ser väldigt konstig ut. Inga bilder eller knappar, bara text…

//Pernillha Engström - www.penphotography.se

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Magster
0

#159 Jag vet, det är strul hos Loopias domänsystem och vi försöker fixa det så gott det går, ha tålamod, det är snart fixat!

Medarbetare på Hästfoto.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer