Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 4767 ggr
nibema
0

Kritik: Snöbilder, islandshästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två bilder jag tog för ett par veckor sedan. De är tagna på förmiddagen en ganska ljus dag, så snön var svår att få med detaljer i.

Bild nummer två hade jag egentligen velat ha mer framifrån, men hästarna överlistade mig.

Tacksam för konstruktiv kritik!

nibema
0

2

Metinia
0

Otroligt härliga bilder! Jättesnyggt fångat rörelse och action i bilderna! Älskar dem båda två! Lite färglösa är dem, men det är svårt att få fär när det bara är snö runt omkring, Tungan ute. Riktigt vintriga och fina och islandshästar passar ju bara så perfekt att fota i snö för de i sig är lite vintriga. 

Första bilden har du lyckts fånga en annorlunda rörelse i och det gillar jag. 

Andra bilden är lite väl utzoomad tycker jag, jag skulle ha tagit bort lite av luften framför hästarna, men inte för mycket för då blir de inträngda. 

Jag älskar skärpan i båda bidlerna, den är helt perfekt! Riktigt fina bilder!

nibema
0

Tack för svar! Kan hålla med om den andra bilden, särskilt när den är förminskad.  Här är en beskuren version av den.

Lagerquist
0

Håller med #2 om att det är otroligt härliga bilder!

#0 Extremt snyggt med snön, steg och uttryck! Kanske att den känns lite sne.

#1 Är också riktigt snygg! Men jag hade nog önskat mer luft bakom hästarna, absolut inte zooma in mer snarare zooma ut om det är något som ska göras. Men som sagt mer luft bakom och den hade känns lite bättre i kompositionen.

Sedan är det aningens för små i formatet för at man ska kunna bedöma den riktigt kritiskt, och så anser jag också att det är lite för uppskärpta. I övrigt, mycket bra jobbat! Flört

Magster
0

Otroligt snygga bilder, har sett få som är så slående bra som dessa. Otroligt bra gjort!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#0 Wow.

#1 Wow.

Flört

Okej, ska försöka ge lite bättre kritik…

Första bilden har en otroligt härlig känsla av kraft och frihet. Perspektivet är toppen, likaså ljuset och bakgrunden. Vilken power! Kanonbra fångat, inte lätt att fota sådana actionbilder. Häftigt uttryck. Om det skulle vara någonting som stör mig skulle det vara snöflingorna som syns på hästen, men det är ju omöjligt att undvika.

Andra fotot är också jätteläckert! Power och kraft här med. Härlig del av galoppe hos båda hästarna, jättebra komposition tycker jag. Kanske lite mer luft bakom som Lovisa nämnt.

Stilrena, enkla, snygga bilder med bra kvalitet och härlig power. Bra jobbat! Hade gärna sett dem i lite större format.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Adrina
0

Tyckte också att bild #0 och bild #1 var super!  Synd att snön blev överexponerad, fast det gör inte så mycket. Eftersom mina ögon fästes direkt på där ögonblicket verkligen var.

Så de kan man kalla superduper-underbara ögonblicksbilder!

Liichaa
0

guud va härliga bilder :D

bägge var lika bra så jag ger tummen upp (Y) :D

joooossan
0

Wow..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Marija
0

#0 Oj… Jag är mållös, riktigt snyggt! Förvånad Hästen ser verkligen ut att showa!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Malin-Trotsig
0

Hehe, kan inte direkt tillföra något nytt angående bilderna än WOW. Första bilden är helt otrolig. Riktigt proffsig bild.
Den första bilden är fylld av power och den andra ger känsla av frihet.

karinlindberg
0

Finns absolut INGET man skulle kunna förbättra i första bilden! Den är wunderbar!

Andra är också jättefin, men bleknar lite i jämförelse med den första ;)

nibema
0

Tack för alla svar! Fuxen hade precis blivit insläppt i hagen, och det var första gången han gick i blandflock, så då måste man ju visa upp sig för stona.

#4: De är faktiskt rätt blygsamt uppskärpta - 0,1 px 47 % men på den beskurna versionen av den andra bilden råkade jag skärpa upp 2 ggr av bara farten.Tungan ute

Toltaren
0

Sjukt snygga bilder du tar! Skrattande

h00jff
0

Vilka underbara bilder, snacka om att fånga ögonblicket! Glad Särskilt nummer ett var häftig!

Flaxii
0

#0 Älskar verkligen bilden! Du har fångat ögonblicket perfekt och hästen känns både gullig och maffig på samma gång.
#1 Jättefin denna med! Här har du också verkligen fångat ögonblicket och man får en känsla av fart och action.

Superbra jobbat! :)

BrightGloria
0

Wow den första bilden är helt fantastisk!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Kattapult
0

Här kommer ett WOW! till ;)

Riktigt fina bilder!

Jollaan
0

Åhh jag äslkar verkligen dessa bilder dom är toppen!!

den stegrande hästen var ju bara för bra!

IsabelleJ
0

När jag klickade upp den första bilden blev uttryck; WOOH!
Den har verkligen en känsla utav frihet! Supergrym bild!
Den andra bilden är, puh, minst lika underbar!

Bra jobbat!

EllanA
0

Fantastiska bilder! Hur gör du?

Idrus
0

Är dålig på att ge kritik. Älskar bilderna, speciellt första bilden då jag tycker den är svårast att fånga.

Får man fråga vad du har för kamerhus + objektiv? :)

Besök gärna min blogg.

Maja
0

*petar upp en gammal tråd*

Men oj, vad förvånad jag blev när tidningen Islandshästen damp ner i brevlådan idag och jag kände igen framsidan! Det är ju bilden i första inlägget!

Skoj! Skrattande

Maja
0

*dubbel*

nibema
0

#22 Bilden är tagen med en Canon 40D och ett Sigma 70-200. F/4, ISO 500, 1/3200s och 107 mm.

#23 Har inte fått tidningen än, så det visste jag inte! Hans mamma var förresten på förrförra numrets framsida, den bilden finns också någonstans på forumet.

Maja
0

Hoppas jag inte förstörde någon överraskning nu… :) Men vad kul för dig!

Anna
0

Riktigt snyggt blev det också, grattis!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ginnie
0

Otroligt läckra bilder! Grattis till omslaget, den bilden är nästintill helt perfekt i min mening Glad

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

nibema
0

#26 Nejdå, det gjorde du inte - jag visste att den skulle komma på framsidan, men inte när. Tack för att du fotade av tidningen, jag blev hemskt nyfiken på hur omslaget såg ut, särskilt hur färgerna blev.

Maja
0

#29 - Oh, okej! :) Så lite så! Nu fick jag väl inte världens bästa bild med blixten och så, men men. :P

nibema
0

#28 Tack!

Toltaren
0

Såg det idag, blev verkligen skitsnyggt! :D

Dvipir
0

Skitsnygg bild som passade bra på det där omslaget :)

nibema
0

Tack #32 och #33!

Tidningen ska tydligen även delas ut på Eurohorse-mässan, så passa på att ta ett ex alla som ska dit!

Alex
0

Himla fina bilder. Vill bara påpeka att även andra bilden är med, på sidan 17 inne i tidningen. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst