Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1008 ggr
Mellliie
0

Kritik: Galoppsport

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog den här bilden i september men har inte förens nu fått upp ögonen för den, vad tycker ni? Glad

Mellliie
0

putt

Adrina
0

Hm… Jag gillar motljuset, men hade gärna velat se lite mer kontraster. Bakgrunden är ganska rörig vilket drar ner en hel del, men det är ju riktigt svårt att få en ren bakgrund på galoppbanor.

Jojaton
0

Den ser väldigt dassig ut, hade gärna sett lite mer kontraster, och som sagt - bakgrunden är rörig men det är ju svårt att göra något åt på tävlingar…

Johanna - Instagram

Rorosjons
0

Får jag fråga?
vad är det för saker hästarna har i munnen förutom bettet?
Ser inte alls trevligt ut =(.

Saiop
0

#4 Jag tycker det ser ut som ett stigbett och ett tungband.

Mellliie
0

#2 och #3 Tack så mycket! Glad

#4 Ingen aning, kan nog vara som #5 säger.

Rorosjons
0

#5 Okej, såg inte trevligt ut med en, typ, fast bunden tunga =S

Jätte fin bild var det iaf =D

Mellliie
0

#7 Tack så mycket! Glad

angel68
0

Det är ett ringbett (lite starkare än vanligt bett) och tungband.

Magster
0

Jag gillar den på något sätt. Motljuset gör den intressant. Den är lite sne men det bidrer mest. Härliga färger och bra skärpa. Bra komp. Jag gillar den helt enkelt. Flört

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Mellliie
0

#10 Okej och tack så mycket! Glad

Liiniz
0

#7 Att det inte ser så trevligt ut kan jag hålla med om men det är oftast för att hindra hästarna från att lägga tungan över bettet =P

Gillar bilden btw ;)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Cikoria
0

Tungband används oftast för att hindra hästen från att lägga tungan över bettet, som ni säger, men även för att hindra hästarna från att "svälja" tungan och på så sätt kväva sig =) Ett tungband, såvida det används och sätts dit rätt, skadar inte hästen det minsta =)