Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 847 ggr
Kattapult
0

Kritik: Vinterbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade lite härliga vinterbilder idag. Här kommer ett par. Vad tycker ni?

Synd på "riset" i förgrunden, hade tyvärr ingen möjlighet att få ur det ur bild..

Kattapult
0

Här är en bild som är lite smaksak. Den är rätt redigerad och kloningen är lite bristfällig, men ni får klara er ;).

[Wildglow]
0

#0 Jättefin bild, älskar ljuset :D Har inte så mycket annat att säga om den.

#1 Precis min smak! Jag gör också så ibland då jag redigerar bilder Glad

Mellliie
0

Orkar inte ge någon spec. kritik nu, men på första bilden(syns mest iaf..) är det smutsfläckar på molnet. Åtminstone ser det ut så. :)

Kattapult
0

#3 Min kamera är lite smutsig Oskyldig Haha, jag har inte hunnit rengöra den.

Caspianowner
0

Skulle varit kul och sett den oredigerad.

Amantha
0

Jag gillar himlen på #0, läcker.

Kattapult
0

Här kommer tvåan helt oredigerad, endast förminskad.

Alex
0

Första bilden har ju underbara färger, riktigt läcker himmel! Dock tycker jag själva kompositionen känns väldigt tråkig, vänstra änden, med himlen, ser häftig ut, men högra känns mest bara tråkig och intetsägande… Jag saknar en helhet.

Andra bilden var mysig och mystisk, kändes riktigt vintermörk och tyst. Glad Lite, lite sned dock vilket stör lite. Sen tyckte jag att hästen såg inklippt ut, men så såg det ju ut på originalet också, så det hade ju inget med redigering att göra i alla fall. Tungan ute Som sagt, himla mysig bild, dock skulle jag vilja beskära lite annorlunda tror jag, närmare hästen i nederkant och mer luft ovanför.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eostra
0

Gillade beskärningen bättre på #7 än #1. Lite för mycket kontrast i #1, men annars fin redigering.

Kattapult
0

Hittade en till ni gärna får tycka till om! :)