FOTOTÄVLING: Vinter 2010
Här kommer fototävling #19, ännu en gång med temat vinter.
Nedan följer regler och annat som kan vara bra att veta innan du postar ditt bidrag.
Regler
- 1 bild per medlem.
- Maxstorlek på fotot är 1600x1600px.
- Temat är VINTER och får tolkas hur det vill sålänge det är hästrelaterat.
- Lättare redigering är tillåten såsom skärpa, kontrast och färger.
- Endast för Hästfoto iFokus medlemmar.
De bidrag som inte följer reglerna kommer att tas bort och ignoreras i tävlingen.
Hur funkar det?
- Ladda upp ditt bidrag i den här tråden. Berätta gärna med vilken utrustning bilden är tagen, och hur du tänkte när du tog den.
- Mellan den 5 januari och 12 februari kan du bidra med en bild.
- Den 13 februari väljer vi ut de fem bästa bilderna, och senare samma dag startas en ny tråd där ni ska rösta fram den bästa vinterbilden.
- Den 20 februari kan ni inte längre rösta och den 22 februari redovisas vinnaren.
- Vinnaren har automatiskt kvalat till finalen som hålls i slutet av året. Mer information om "Årets Foto 2010" dyker upp när det närmar sig.
Vinnaren får äran, och blir intervjuad av oss. Intervjun publiceras sedan här på Hästfoto. Vinnaren får alltså synas lite extra!
Så fyll tråden med era vintriga bidrag!
Är det någonting ni undrar, tveka inte att höra av er till oss som jobbar med sajten.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Själv bidrar jag med det här fotot från 2007. Min älskade Windy, som inte finns hos oss längre, travandes i en snöig hage. "Röken" är inte dimma utan pudersnö som blåser ner från kullen bredvid henne.
Nikon D50 @ 1/400, F8.0
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Valde denna till sist, vet inte om det är den bästa men jag tycker den är speciel. Jag gillar den i alla fall! Hoppas ni också gör det!

Mitt bidrag. Två ston står och mumsar på hö i hagen en vintermorgon.

Oj va många duktiga fotografer vi har här!!
Jag provar med en bild tagen för ganska exakt ett år sedan.
Det är gotlandsrusshingsten Silverboy som viskar hemligheter till hunden Sasha.
Det är egentligen en ögonblicksbild, men jag gillar att se hur bra kompis hunden Sasha är med hästarna!
Tagen med en Canon Eos 350. Sigma 70-300
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Unghäst som min faster äger. Tycker bilden är lite mysig men absolut inget speciellt. 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Mitt bidrag - Haflingern Windy i snön igår.
Förminskad men i övrigt oredigerad.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

En av familjens häst under en fin solnedgång. Tagen med en Pentax * ist DL.

Hrókur och Ófeigur.
Bilden är tagen en vacker vinterdag då jag med kameran runt halsen egentligen bara skulle hämta Ófeigur från hagen. Men han hade lite andra planer och började i stället springa omkring i hagen med de andra hästarna, och trevliga bilder kom det :)
Tagen med Canon EOS 40D och Canon 70-200 f/4.0 L.
Endast lite beskuren och förbättrade kontraster

Bidrar med denna foto. Fotad för några månader sedan. Använde mig av Nikon D90
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)