Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 591 ggr
IdaL
0

Kritik: Hästöga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tog en bild nu i helgen och har funderat på den länge nu. Jag skulle vilja höra vad ni tycker om den, är det något att ha?

Jag funderade först på att ta bort grimman man då blev bilden genast otroligt tråkig tyckte jag, den ger hela bilden en liten klatch ju.

Bilden är oredigerad förutom en ytterst liten kontrastredigering och en förminskning och samt även loggan då.

Nikon D90 | Sigma 70-200mm f/2.8

Diizkmedel
0

Bilden är väldigt snygg och i bra färger med bra skärpa. Men jag tycker att ögat hamnade lite långt ner på själva bilden. Jag kan inte riktigt fokusera. Men annars var den snygg ;)

That that don't kill you can only make you stonger

Jojaton
0

Synd på grimman och att hästen var lite skitig.

Men jag tycker om bilden, kompositionen, skärpan och framförallt bakgrunden (älskar färgen!) Sen kan jag tycka att skärpedjupet var något, tråkigt? Hade varit lite intressantare om skärpedjupet var kortare. Tror jag. Gillar hästens uttryck också.

Johanna - Instagram

FeliciaS
0

Det är en fin bild, jag gillar bakgrundens färg och manen som står upp. Tyvärr ingen bild som faller mig jättemycket i smaken annars, tycker färgerna är lite tråkiga (lite röd bild?) och att skärpan inte ligger helt rätt, mer på grimman än på hästens öga.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus