Storlek på visitkort?
Hejsan!
Jag tänkte beställa lite visitkort från Vistaprint nu i rean. Jag undrar dock vilken storlek ni använder på era visitkort för att dom ska få bra kvalité när dom trycks?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Hur menar du bra kvalitet när de trycks? Beställer man från Vistaprint bestämmer väl de storleken på visitkorten?
Missuppfattar jag dig? ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Märkte nu hur dåligt jag förklarar. 
Jag menar att jag vill göra en egen mall för visitkorten, sen när man laddar upp dom får dom ju ingen super kvalité har jag märkt. vad ska man ha för storlek för att det ska bli bra kvalite?
Mvh. Ida Lundahl
Då förstår jag.
Har själv försökt göra egna mallar att trycka, men då de i förhandsvisningen får otroligt dålig kvalitet oasett storlek/format, har jag aldrig vågat utan designat dem direkt i deras egna redigerade istället.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#3 Aha okej, då tror jag att jag också gör det, tack för svar i alla fall 
Mvh. Ida Lundahl
Nu är jag lite sen, och du har säkert redan beställt… Men när man går in på vistaprint och väljer ladda upp egen mall kan man välja stående eller liggande, välj där.
Sedan på den sidan där man kan ladda upp en egen bild så kollar man under själva den rutan, då finns det några länkar där klickar man på den nedesta länken "Ladda ner en mall för visitkort", då kan man ladda ner en mall till bland annat photoshop, i rätt storlek.
Förlåt för konstig beskrivning.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.