Kritik: Smaksaksbild
Här är en bild jag knäppte någon gång på en tävling snabbt, för att testa objektivets macro. Men nu åter till ämnet, jag kan inte sätta fingret på om jag inte gillar bilden eller inte därför lägger jag ut den här, Vad tycker ni?
Vänligen inga påpekanden på hästens bett för det är något jag inte kan styra.
Bettet smyckar bilden tycker jag.
Däremot säger inte bilden mig någonting. Ljuset är ointressant och platt, hästen och alla detaljer försvinner in i den röriga bakgrunden. Tyvärr.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nja, den föll mig inte i smaken. Har du beskurit den? Skulle vilja se mer luft på högersidan.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Helt orginal förutom gråskalning. Som sagt var en testbild av objektivet men sedan fastnade den i huvudet på mig.

Bra med smaksaksbilder, tyvärr föll just denna inte mig i smaken. Bettet tycker jag ger bilden lite liv men annars så drunknar alla andra intryck och detaljer i bakgrund och avsaknaden av skuggor och kontrast. Men keep it up
!
/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Haha. Tack Malin ändå. Närbilder är egentligen inte min sak men ändå, testade objektivet och är nöjd med objektivets prestanda.
Jag tyckte den var intressant, jag skulle nog gärna se mer bilder som den här.

Tack så mycket Hilevi!

Jag tyckte att den var okej. Något tråkig, kanske. Det "händer" liksom inte så mycket. Personen som stod bakom förstörde lite. Men en sak förstod jag inte, varför skulle det vara något fel/konstigt med bettet?

#8 Det är ett pelham, vissa har emot det. Tack!

Jag tycker den var fin :) (som vanligt när det gäller dina bilder:P)

#10 Tack så jätte mycket, Isabelle! :)

#9 Jag rider själv mitt sto med plastpelam vid hoppning. Ser inget fel alls med pelham. Jag tycker att det är bättre att ha ett lite starkare bett och ta i tyglarna en gång och hästen förstår än att sitta och slita hästen i munnen med ett vanligt tränsbett till exempel. Sedan gäller det ju förstås att kunna hantera bettet man rider på. Bettet blir aldrig starkare än vad man gör det till.