Kritik: Järvsöfaks
Tjoho. Skulle bli glad om jag fick (alla sorters) kritik på denna bilden. Jag själv gillar den men jag vill veta vad ni andra tycker, vad jag kunde ha gjort bättre.
Föreställer Järvsöfaks den 29 december på Rommetravet, inför hans sista tävling.
Bilden är förminskad, beskärd och jag har endast klonat bort en röd/lysande stolpe framför hästen.
Mycket tjusigt! Stilrent, snyggt ljus och bra komposition. Hade kanske önskat lite mer "paow" i uttrycket hos Järvsöfaks, lite mer kraft, annars bra bild!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Fotade själv faxen för ett par år sen. Men någon skön bild blev det inte.
Gilla din bild ! Snyggt !

Underbar bild på underbar häst! Grattis till dig som fått fotografera honom. Tycker du har lyckats väldigt bra med ljuset, inte helt lätt att få till det under dessa förhållanden. Gillar kompositionen och ångan till höger, helläckert!
Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it
Du har möjligtvis inte fått denna publicerad i en tidning? :)
Känner igen den, eller så kanske det är nån som har lyckats fånga någon liknande bild "/
Det är jätte fin iaf, gillar ljuset! :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Tack för kritiken! :)
Var väldigt osäker om kompositionen faktiskt, men då kanske den duger som det är :)
#4 Nix, mjo det var jättemycket folk och en drös med kameror så det finns nog de som liknar ja. Tack :)
Jag skulle nog viljat se benen för det är det som framhäver "travet" x)
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

#7 Okej, har flera med sånna bilder men det var snö ivägen för benen på flera av dem så jag tyckte att detta passade bättre, men förstår vad du menar och håller med delvis ;)

Säger bara en sak, jag vill ha bilden O.o