Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 635 ggr
Moalinn
0

Kritik: Häst i snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en av mina första bilder som jag tagit med min systemkamera i snön.

Själv blev jag nöjd med bilden förutom att den är nåågot sne.
Skulle vilja ha massor med kritik nu,

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Denna kommentar har tagits bort.
Elinormaggan
0

Tycker ljuset var väldigt fint! =)

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Moalinn
0

tack :)

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

putt,
Såg även att bilden är lite suddig osså.. men gärna kritik utöver det :)

Medarbetare på Djurfoto

Lagerquist
0

Tycker att uttrycket och ljuset är fint, bra bakgrund. Däremot är skärpan lite i ett mellanläge - inte helt skarp och inte helt oskarp så som det är är den mest störande.

Inte heller så förtjust i kompositionen, vid "klassiska porträtt" är det bra att objektet är i centrum (inte centrerat) men att fokusen dras till huvuddelen och framförallt ögonen.
I din bild är ögonen för centrerade, hade du t.ex. placerat hästens kropp i mitten och huvudet med ögonen åt övre högra hörnet hade ögat hamnat i tredjedelsregeln och blicken hade automatiskt dragits dit. Då hade du även fått med rumpan på hästen, just nu känns den lite avkapad. Hade nog även fungerat bättre om benen inte varit med i bild utan att du kapat bilden vid bringan. Även något sne som du sa. Du kan läsa mer om komponering av bilder här om du är intresserad! Glad

Skulle även minska ner loggan lite! Annars som sagt fint ljus och bra uttryck, även bra att du är i höjd med hästen Glad

Moalinn
0

Tänkte pröva något nytt, vilket resultaten kanske inte blev det bästa då den är suddig och något sne.

Men tack för kritiken Skrattande
Ska bara få tillbaka min kamera så ska jag åka och ta mer kort på hästarna Glad

Medarbetare på Djurfoto