Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1905 ggr
LindaKarlstrom
0

Kritik: Dressyrekipage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bild på ett dressyrekipage som har fått sig en omgång i photoshop som jag gärna vill ha kritik på :)

JenRode
0

Jag gillar verkligen färgerna i bilden! dock tycker jag att det svarta i bakgrunden ser lite väl påmålat ut..

Arkan
0

Håller med ovanstående om bakgrunden. Bilden är också för oskarp för min smak. Sånna här bilder tycker jag ska ha mycket bra skärpa så man får den här "wow" känslan. Annars tycker jag toningen du valde var fin, passade bra. Men färg hade varit ännu bättre ;)

Anna
0

Håller också med om bakgrunden, speciellt öronen ser konstiga ut. Kompositionen gillar jag, likaså tanken med den mörka, utslagna bakgrunden och ljuset på ekipaget. Däremot är jag inte jätteförtjust i varesig rörelseoskärpan eller sepiatonen faktiskt. Hästen ser kraftfull ut, men steget faller mig inte helt i smaken.

Jag vet att du är otroligt duktig och jag beundrar dig som fotograf, så hoppas du inte tar illa upp för att jag kanske var lite "hård" Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Metinia
0

Snygga färger! Jag älskar sepiatonen! Snyggt komposition och riktigt snyggt steg. En stilfull och snygg bild tycker jag, men jag önskar att den var lite skarpare och hade lite mindre rörelseoskärpa. Fast det i sig har sin tjusning. Känns dock ganska kornig och något onaturlig i sanden. Men ändå en mycket bra bild tycker jag.

Loviiisa
0

Håller med ovanstående om att bakgrunden ser en aning påmålad ut, tycker dock om steget och sepiatoningen. Fick jag ändra något mer skulle det vara att huvudet var skarpare, men över lag tycker jag det är en trevlig bild.

LindaKarlstrom
0

anna; inte tar jag illa upp, jag la upp bilden för att jag ville få kritik!

Tusen tack för att ni tagit er tid att kolla på bilden! Och jag håller verkligen med om det ni säger, på datorn jag satt och arbetade i såg den inte lika konstig och inklippt ut, skumt! :)

EmelieJolly
0

Jag tycker att bilden var hur fin som helst. Jag gillar att bakgrunden är svart och det är inget störande i bilden. Du fångade också ett jättefint steg och jag gillar ljuset :)

EmelieJolly
0

jag menar färgerna :P

Mari
0

Jag gillar bilden, håller med ovanstående om att bakgrunden känns fel, speciellt vid hästen och det ser även ut som ett öra fattas? Att bilden är oskarp tycker jag inte syns så bra, färgredigeringen tycker jag räddade bilden

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se