Skulle jag ha någon chans?

Tog bort de biler som inte är på hästar eftersom det endast är hästrelaterade bilder som är tillåtna. Vad gäller din fråga så är det helt upp till dig själv, tycker du det är kul och du själv känner att du vill utvecklas och fortsätta ser jag inte något problem i det. Forumet är inte till för att döma utan det är till för att hjälpa en att utvecklas 
Jag tror inte att man bara ska köpa en systemkamera om man är duktig, då har ju köpet ingen direkt mening. Ny kamera köper man om man tycker det är kul och vill utvecklas. Tycker absolut du ska köpa kamera!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

ANledningen till att jag frågar andra är för att få lite bekräftelse på om jag har talagen eller inte. att jag vill utvecklas är ett klart ja. men vill inte lägga för mycket pengar på en ny kamera om jag inte kan få till det med ljus och andra saker. fotar mycket och tycker att det är roligt
jag hoppas att jag kan fånga bilden lite mer med en systemkamera, många bra bilder som ögat ser får man inte till med mobilen eller digitalkameran. Jag är lite osäker på mig själv helt enkelt.
Har man en fin kamera som man är nöjd med blir det ofta roligare att fota och man får mer inspiration till att utvecklas. Så jag säger fortfarande att jag tycker du ska satsa! Det finns väldigt billiga systemkameror idag, flera är billigare än vissa kompakta digitalkameror, så man behöver inte lägga ut en förmögenhet på kamera och objektiv innan man bestämt sig för vad man vill.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Då blir det en systemkamera 
Det handlar inte om hur duktig man är, nybörjare har jag sett få proffskameror och sedan säger dom att kameran är dålig bara för att dom inte vet hur dom ska hantera inställningar m.m
Men det är upptill att om du tycker det är roligt är det klart att du ska utvecka dig inom foto, det blir bara roligare och roligare om man tar sin tid och inte köper en allt för bra och allt för dyr utan att det är något som man lär sig på men ändå har en hum om hur det fungerar.
Som du beskriver det så låter det inte som att du vill göra detta för din egen skull utan för andra, att du inte vill försöka om du inte får hundra procent cred för det, vilket man kanske inte alltid får.
Sen att kameran skulle ha så mycket med saken att göra låter absurt, bara för att du köper en systemkamera blir du inte automatiskt seriös. Tycker du ska fundera lite på varför du vill köpa en systemkamera, är det bara för att det ser bra ut eller för att du vill åt dess inställningar och därmed vidga möjligheterna inom fotograferande.
Dessutom kan ingen annan säga om du är redo för att uppgradera dig eller inte förutom du själv, det är när du känner att du inte kan utvecklas mer som fotograf som man i mina ögon sak satsa på större.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Är tacksam för era kommentarer men var inte riktigt klankning jag ville ha heller. Jag vet att alla bilder jag tra inte är bra. Jag ska gå en foto kurs där jag kan lära mig lite mer. Jag tar mycket bilder för eget bruk men är ute efter och trappa upp en nivå som att fota på tävlingsdagar med ponnytravet.
Jag tvivlar inte mycket på mig själv, det är ibland men om jag är helt fel ute i att fotografera så ville jag veta det där det finns personer som kan det bättre än jag. Jag vill veta om det är värt och köpa en systemkamera för 3000 kr eller om jag ska hålla mig till mobilen och digitalkameran. Men då jag inte är nöjd med bilderna för att dem grusar sig och blixten är helt galen så var jag inne på sen annan kamera.

Ni kan ta bort annonsen
#17 Vad jag kan se är det ingen som klankat på dig.
När det gäller köp av systemkamera tycker jag att man ska känna efter om
1) Man är i behov av en för att fortsätta utvecklas.
2) Man verkligen har ett intresse för fotografering.
Annars tycker jag det bara är fritt fram.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#17 Jag hoppas verkligen inte att det jag sa var något som helst som kan klassas som klankning för det var absolut inte min mening. Jag kan säga att mina bilder var mycker sämre än de du visade när jag började och att jag inte fotar i närheten av så nu, 6 år senare. Det är svårt att säga om någon "har en chans" i början för då är man ännu inte utvecklad eller har hittat sin "stil", vilket jag känner att jag inte har alls ännu, och därmed är det omöjligt att säga hur du skulle vara om ett år av aktivt fotande med konstruktiv kritik på vägen. Sen att detta görs med en systemkamera tycker jag är irrelevant, det är i slutändan inte kameran som gör bilden, det är fotografen.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag har alltid fotat med en halvdålig kompakt digitalkamera. Tyckte det var jätte kul att ta kort och det blev en del bra. Men när jag blev gravid bestämde jag mig för att få bra bilder på bebisen från dag ett. Så jag köpte mig en systemkamera. Jag fattade inget i början! Körde bara på automat inställningarna och då tycker jag att man lika gärna kan ha en bra "vanlig" kamera. Men efter ett tag blev jag mer intresserad och började lära mig att ställa in kameran manuellt vilket är mycket roligare! Nu har jag mer nytta av kameran och märker att jag utvecklas på ett nytt sätt.
Är man intresserad av att fota och framför allt att utveckla sin "talang" så tycker jag att en systemkamera är bra att sattsa på. Men om man vill ha allt serverat och köra på automatiska inställningar tycker jag att man kan få tillräckligt bra kort med en vanlig digital kamera.
Sen hör jag ofta folk som säger att jag får så fina kort pga kameran. Det är ju inte heller hela sanningen. Klart att man kan få bättre kort med en systemkamera än en vanlig, om man kan utnyttja alla funktioner på den. Men det sitter också mycket i "händerna"! Tar man dåliga foton med en vanlig tar man i regel lika dåliga med en systemkamera…om man inte lär sig den och utvecklas.