Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 528 ggr
[Wildglow]
0

Kritik: Ponnyhoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde man få lite kritik på dem här bilderna? De fotades i höstas och det var mulet, så de är kanske inte super. Det var första gången jag fotade hoppning, har inte så stor koll på allt.

[Wildglow]
0

bild nummer två

[Wildglow]
0

tredje bilden, kom med kritik! :)

Anna
0

#0 Bra komposition, snyggt fångat, fin bakgrund. Lite tråkigt ljus och framförallt saknar jag skärpa.

#1 Gillar ljuset och bakgrunden. Önskar en luftigare komposition och att du fotat tidigare i språnget, hästen ser lite "hängande" ut över hindret. Är inte jätteförtjust i hästens uttryck.

#2 Härligt fångat men tycker du fotat i en del av galoppen där ponnyn ser ut att snubbla. Hade även velat ha mer luft framför och mindre bakom ekipaget., nu är de för centrerade för min smak. Saknar skärpa.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Wildglow]
0

Okej :)

JenRode
0

kompisitionen som du har på dina bilder är riktigt bra! färgerna oxå, men det jag stör mig på är att det inte finns någon självklar skärpa på någon av bilderna.. den andra bilden hade skärpa men kunde oxå vart mycket bättre :)

diesel92
0

Jag känner igen problemet i bild ett. Jag hade det problemet också vid min fotning som var en väldigt mulen dag, fotade över 1000 bilder och varenda en är förstörd.

Lade upp en av de sämre bilderna.