Tappat lusten?
Har ni någonsint känt att ni tappat suget att fotografera? Det är inte lika roligt och spännande och lika upphetsande när man fångat en riktigt bra bild?
Jag själv har varit ganska trött på sistonde och knappt orkat ta fram kameran, har bara tänkt att det är för dåligt väder och bilderna blir ändå inge bra.
Kanske är i en svacka, vilket är synd då fotografera är ett av mina stora intressen!
Har ni också haft någon Svacka i ert fotograferande?
Jag har haft en foto svacka förut, det var verkligen inte kul! Man tänker ju mest negativt inom fotograferingen! Usch, men jag har fått igång mitt fotograferande genom att kolla i olika tidningar hur man kan fotografera, kolla på hemsidor osv! :)
Jag hade en jättestor svacka vintern 2008-2009, som faktiskt slutade med att jag la ner all tävlingsfotografering. Istället satsar jag bara på att fota när jag verkligen känner för det, och på lite privata fotojobb.
Tycker det är otroligt viktigt att komma ihåg att våga ta en paus när det känns motigt. Det ska inte kännas som ett tvång att tex som i detta fallet fotografera. Utan ta en paus och vänta tills du får tillbaka motivationen helt enkelt. 
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#2 Jaa, det kan ju vara bra att göra så också 
Men eftersom jag tvingade mig själv att jag var tvungen att börja fotografera är att jag ska jobba inom fotografering hade jag tänkt så det är därför jag tvinga mig själv ;)
#3, Fast då är det ännu viktigare att du fortsätter hålla motivationen uppe. Det är aldrig kul att jobba med något som i slutändan bara känns jobbigt.
Jag jobbade som tävlingsfotograf och det gick ruskigt bra för mig, men till slut blev det så mycket kunder och så mycket måsten att jag fick en klump i magen varje gång jag skulle öppna min mail. Det var inte ett dugg roligt och jag ville verkligen inte ens titta på kameran mer.
Jag valde att sluta med tävlingsfotograferingen och satsa på hästarna istället, men oavsett yrke så är det så otroligt viktigt att man trivs och gillar det man gör. Och ibland kan det krävas en paus för att man ska få tillbaka en långvarig motivation för att kunna satsa stenhårt på det man vill. 
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#4 Ja :)

Jag är i en svacka nu!
Fotograferade senast i början av januari. Har inte orkat insperationen har varit 0. Känns inte helt pepp på att börja, men snart börjar man väll inse att tävlingssäsongen och privatfotograferingar är relevant och blir sugen igen 

Är också i en svacka nu och har vart senaste halvåret.
Känns så tråkigt och jag varken vill eller känner att jag orkar.. Kommit fram till att jag ska lägga hela fotandet lite åt sidan, kul att ta bilder nån gång ibland, men tävlingar..? Nja, ibland om jag känner för det typ.
Men just nu vill jag bara ha sommar, då vet jag att lite motivation kommer tillbaks! :)
håller med #7. Är i en svacka nu sen minst ett halvår tillbaka.. känner ingen lust alls att gå ut och fotografera och absolut inte på tävlingar och liknande. väldigt tråkigt tycker jag att det är med den här svackan, så jag hoppas att det går över fort. troligtvis kommer inspirationen tillbaka till våren och sommaren :)