Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 1199 ggr
LindaKarlstrom
0

Kritik: Snöbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har kliat i mina fotofingrar i några veckor och idag var det så vackert ute att jag inte kunde låta bli! Jag önskar få kritik på dom här två fotona :)

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att dom är väldigt lika men jag tycker om dom båda :o

Amantha
0

Verkligen två jättehärliga vinterbilder! Jag har tyvär ingen kritik att ge, hittar inga såkallade fel för mig så helt enkelt jättehärliga.

Jojaton
0

Synd att svansen är kapad på bild 1, för det är min favorit annars! Älskar färgerna i båda - men himlen blir lite väl utrfrätt i bild 2 och det stör jag mig lite på. Sen gillar jag steget bättre i bild 1 - blir mer fart i det tycker jag :)

Johanna - Instagram

Anna
0

#0 Gillar delen av galoppen du fångat, ljuset är väldigt läckert och de milda färgerna passar in bra. Hade kanske önskat ett lite mer vaket uttryck hos hästen med exempelvis spetsade öron. Det är något med kompositionen som jag tycker är lite tråkig och intetsägande också, jag vet att du är så pass duktig att kompositionen kanske borde vara lite starkare, men fortfarande snyggt! :)

#1 Här framhäver du hästen på ett bra sätt, ljus och färger är fina. Tycker dock att hästen inte framträder så bra från bakgrunden utan nästan försvinner lite bland all textur. Lite utfrätt himmel också som stör.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Dvipir
0

Gillar den första bättre. Tycker att den här lite mer fart i sig och hästen står ut lite mer än i den andra. Men båda är nog fina :)

Cherione
0

måste bara få tillägga, jätte fina bilder båda två, men wow vilken snygg häst!

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

LindaKarlstrom
0

Tusen tack för att ni tagit er tid att kolla och kommentra fotona!Skrattande Jag vet att kompositionen hade kunnat vara betydligt bättre på båda bilderna, men jag vete tusan hur jag skulle ha gjort.

Rocky är en sån där fantastisk modell som gör sig bättre på kort än vad han är på riktigt, men han är lätt söt :o)

JenRode
0

först vill jag bara säga tt jag ÄLSKAR kallblod! Och båda bilderna är fantastiska! Men den första bilden fångade mig och det kan bero på att hästen sträcker ut sig mer i första bilden är vad den gör på andra och ettan känns lite mer "fartig" :)

Loviiisa
0

Måste bara säga att jag är löjligt förtjust i första bilden! Älskar hela kompositionen, med steget och hästens uttryck tillsammans med den spröda, kalla, vinter atmosfären. Bild nummer två är helt okej också, men känns som om det dels är bättre steg samt mer utstrålning i första.

Arkan
0

Den första bilden är helt fantastisk. Otroligt fint vinterland och hästen passar in där som en smäck. Den är ljus och man får någon ängel-lik känsla över bilden. Underbar!

Metinia
0

Underbara bilder! Fantastisk skärpa, otroligt fina färger och ljus! Jättefin bakgrund och känslan i bilderna är fantastisk! Jag är helt kär i bilderna!

Första har ett lite finare steg tycker jag (det andra steget är också bra), men tyvärr förlorar den lite på att det är liiiite tajt i högerkanten efter svansens slut. Men bilderna är ändå helt underbara båda två!

JenniferH
0

Måste bara säga, jättehärliga bilder och vilken underbart söt häst!

NettanLindholm
0

riktigt fina bilder, båda två !
härlig skärpa och härligt ljus.
Den enda jag kan komma på är att jag skulle önskat lite mera luft, speciellt bakom hästen, på första bilden..

annars är de kanon!

[agnesstalhane]
0

Superfina bilder, älskar båda! :)
Det ändå jag stör mig lite på är att du kapat lite av svansen på bild 1.