Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 1097 ggr
FotoAlle
0

Visitkort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis gjort om mitt visitkort till ett mer hästfotoinriktat sådant.

Antar att det är fler här som har visitkort och jag är lite nyfiken på dels hur de ser ut, och hur ni gör för att sprida dem.

//Alle

isabelle_
0

Det känns väldigt rörigt ditt visitkort annars bra. Men det fanns en tråd innan tror jag, ska se om jag hittar den.

Amantha
0

Håller med #1 den ser lite rörig ut. Informationen är bra men som sagt lite rörig, jag skulle göra mitt visitkort lite mer stilrent. Det finns en tråd där alla visa upp sina visitkort hittar den dock inte nu.

Jojaton
0

Jag tycker att själva idéen är otroligt bra, men som föregående säger så är det lite för rörigt.

Johanna - Instagram

Ginnie
0

Gillar också idén. Tror det blir mindre rörigt om du samlar kontaktinfon på ett ställe och använder samma textfärg på den.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

FotoAlle
0

Tack för kommentar och åsikter Glad

Mycket intressanta sådana, och uppskattade.

Jag ville skapa ett kort som ska synas bland 10 andra och tycker att jag har lyckats. Förstår dock precis vad ni menar med att det är rörigt.

Men bilden i sig gör det svårt att samla kontaktinfon på ett snyggt sätt, så jag valde att gå utanför ramarna istället.

Bakgrundsbilden är endast konverterad till svartvitt, jag har inte beskurit den eller någonting. Visste däremot direkt när den kom ur kameran att jag ville ha den till mitt visitkort.

Tack än en gång

Och om någon orkar leta fram visitkortslänken så får ni gärna länka den här.

Jag använde sökfunktionen utan att hitta - men jag är iof ny här så…

Mvh

FotoAlle

Muzzy96
0

Jag tycker att man kanske ska ha fotot på baksidan och texten på en helt vit bakgrund Det tror jag kan bli rätt tufft :P

Tangotime
0

Jag gillade idén jätte mycket! Ett udda visitkort som sticker ut! Och det är väl det som är grejjen med korten. Att dom ska synas i mängden. Varför göra "tråkiga" vanliga som alla andra??

FotoAlle
0

#7 - tack, precis min tanke :-)

FotoAlle
0

Och på den slutgiltiga produkten så är all text i samma färg.

Mari
0

Vilken färg blir texten i slutprodukten?

Jag fick lära mig i skolan att om man vill nå ut till så många som möjligt ska man inte ha rödaktig text på vitt då det kan vara svårt för många att läsa, speciellt de som är färgblinda

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

penphotography
0

Jag tycker inte att det ser sååå rörigt ut. ;) Ett fräckt visitkort som definitivt sticker ut!

//Pernillha Engström - www.stallw.se - www.penphotography.se

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

FotoAlle
0

#10 - det blir den orangea färgen som är på övrig text. Jag testade med flera olika färger, men den här var den som funkade bäst.

Det där med röd text känner jag igen, men gäller inte det främst mörka bakgrunder? Du har säkert rätt.

# 11 - tack. :-)

Denna kommentar har tagits bort.
Lagerquist
0

Gillar det också även om det som tidigare nämnts är lite rörigt.

Jag skulle nog testa att samla all kontaktinfo på en vågrät rad i mitten av bilden, alltså där det finns mest svart, precis under din logga.

_Alltså ex: 070-111 11 11 *mellanrum* mejl@mejl.com *mellanrum* www.hemsida.se_

Kanske med en lite genomskinlig ruta bakom så att det blir lite mer lättläsigt. Vet inte om du hängde med på vad jag menar? Oskyldig Bara ett förslag!

Snygg bild annars och gillar färg & logga! Glad

Mari
0

#12 Det jag fick lära mig är att inte skriva med röd eller rödaktiga färger på vit bakgrund, det gäller ju även med mörka bakgrunder om man inte har någon tonplatta i bakgrunden för att lätta upp.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se