Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 731 ggr
jennyliljedahl
0

Tävlingsfotograf?

Hejsan, när ni blir bokade/ bokar er som fotografer på hästtävlingar?

Hur går ni till väga då?

Är det ridklubbarna som kontaktar er eller ni kontaktar dom?

Själv har jag mejlat väldigt många ridklubbar och berättat vem jag är och vad jag gör.. Men får allt för få svar tillbaka..

Hur ska jag göra? Ska jag försöka ringa eller vad tycker ni?

Tacksam för tips! :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Lagerquist
0

Om klubbarna inte svarar på dina mejl tycker jag absolut du ska ringa! Det visar på att du är seriös och intresserad. Sedan kan du också fundera på hur du formulerar dina mejl, är det något du behöver skriva om?

Till alla större bokningar har jag eller Ellinor mejlat till arrangörerna, har hänt en gång att jag behövt ringa då för att arrangören bett om det. Annars har vi haft mejlkontakt eller så har de ringt upp!

Sen tycker jag också det är bra om du skulle få ett avslag eller om du inte får något svar alls att åka på tävlingen i alla fall för att skaffa erfarenhet och/eller bygga en kundkrets på plats. Om inte annat kan du ju ta med dig lappar & visitkort dit och fråga i sekreteriatet om du får sätta upp dem. Det fungerar också bra! Glad

Lycka till Skrattande

IdaL
0

Ett bra tips att börja med är att man själv väljer att sponsra klubben med kort till vinnaren ex. och då i utbyte mot att bli uppropad i högtalarna, lappar etc. så går jag ofta tillväga, förlorar aldrig på det eftersom när det blir så mycket reklam så köper folk Glad

Ridklubbarna brukar oftast tycka det är roligt och går gärna med på sponsringar.

jennyliljedahl
0

Tack så jätte mycket för tipsen!

Nu vet jag hur jag ska fortsätta! :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)