Kritik - porträtt
Hejsan, skulle vilja ha lite kritik på ett porträtt jag tog på min ponny igår, jag vet att tygeln stör men jag har ingen ork att klona bort den, så om någon har tid och lust får ni jättegärna göra det! (:
Mvh Denise.
ingen som har nåt att säga om bilden? 
Verkligen söt häst! :) Bilden är tagen i en bra vinkel, ljuset och kompositionen är kanon, men det jag stör mig lite på är väl det korta skärpedjupet. Annars en riktigt fin bild :) och sen som du sa, tygeln stör lite ;) Lite halvdålig kommentar men jag kan inte bättre 
Emma, medarbetare på Hästfoto.

Fin uppsyn och DOF, gillar det korta skärpedjupet och tycker inte tygeln stör nämnvärt. Gillar inte riktigt kompositionen men kan inte riktigt sätta tummen på vad det är. Kanske mer bringa och mindre luft ovanför? (Går ju inte att fixa i efterhand dock). Gillar inte heller ramen runt bilden fungerar på svart bakgrund men känns konstlat på vit. Annars är exponeringen jättebra och skärpan likaså! 
Kan inte annat än att hålla med Lovisa i, i princip, allt. Huvudet känns allt för centrerat i bild, vilket ger en tråkig komposition. Mindre luft ovan och till vänster och lite mer häst i bild! 
http://www.regret-nothing.com
Okej, tack så mycket! 
putt!