Vad ska man skriva?
Jag ska mejla till en ridklubb om att jag vill stå och fotografera på deras tävlingar. Problemet är att jag har inte en aning om vad jag ska skriva.
Något som man borde/ska ha med? Något som man inte ska skriva?
Behöver ha svar ganska snabbt då jag (som alltid) har sparat det till sista minuten ungefär.
Snälla hjälp!
Du kanske kan skriva något i stil med
"Hej jag heter x och jag är x år gammal,
jag jobbar som hästfotograf och hade tänk komma och fota på era tävlingar, finns det möjlighet att jag kan få stå på banan?"
Eller något :)
Är inte så bra på att formulera mig i mejl, själv ringer jag runt :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)
Åldern tycker jag inte spelar någon stor roll att skriva ut.
Förlara helt enkelt bara att du vill komma dit och fotografera under deras tävlingar och att du vill höra så att det är ok eller något i den stilen. Du kan även skicka med länken till din hemsida.
Jag är kanske inte så bra på att skriva då jag för precis en vecka sedan skickade iväg en förfrågan till en ridklubb men hittills inte fått något svar, varken ja eller nej 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
# Testa att ring :)
Kan ju vara så enkelt att mejl adressen är gammal, eller att mejlet har råkat hamna i skräppost? :/
Hm, jag har fotat på tävlingar nu, men måste man fråga först?? En tävling är ju öppen för allmänheten… Eller vill ni stå inne på banan och fota?? I så fall förstår jag om ni frågar först 
#3 Nej då, har kontaktat dem för inte allt så länge sedan med samma mail :-) De är nog bara sega på att svara
#4 Man behöver inte fråga om lov, jag brukar göra det för att få något slags sammarbete som att de gör lite reklam för att jag kommer till dom och fotar, detta år har jag även erbjudit mig att sponsra med ett pris på en av de stora tävlingarna.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se