Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 634 ggr
jennyliljedahl
0

Sponsring på tävling

Hejsan, ni som sponsrar med bilder på tävlingar. Sponsrar ni med utskrift eller jpg format? Hur många bilder? Hur många klasser?

väldigt tacksam för svar!! :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Mari
0

Jag har inte sponsrat ännu men har erbjudit mig.

Jag hade då tänkt mig att sponsra med en utskrift, inramat A4 som vinnaren får välja själv bland de bilder jag tagit på ekipaget under tävlingen. Jag hade tänkt att sponsra en klass till att börja med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jennyliljedahl
0

Hade du tänkt visa via internet då & sedan skicka via frakt?

Mari
0

#2 Japp, de får kolla i arkivet och sedan skickar jag bilden via posten. Ramen hade jag tänkt att de kunde få på plats som en påminnelse om att de har vunnit, hade tänkt skriva ut ett papper och rama in där det står vad de vunnit och hur de gör för att få ut vinsten

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jennyliljedahl
0

I sommar är den första sommaren jag fotar seriöst och jag har en del klubbar som har bokat mig,

och om man gör det i ett par klasser med ram så blir kostnaden för ram, fotopapper, färg och frakt en del "/

med tanke på att jag inte är så "känd" så kanske inte så många nappar, vill inte gå minus ju :(

Mari
0

#4 Jag tycker du ska välja ut endast en klass i varje tävling som du kan sponsra, jag personligen tycker det känns mer som ett pris att få en inramad bild än en bild skickad via mailen.

Jag hade bara tänkt att sponsra en eller två tävlingar detta år, för jag vill heller inte gå minus men jag tror att det gäller att satsa för att vinna själv på det hela.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jennyliljedahl
0

Gör klubbarna reklam för dig utan att du sponsrar då?
Jag sponsrar som tack,

men en klass per tävling blir kanske bra :)

Mari
0

#6 De gjorde det förra sommaren, då skrev de på hemsidan att jag varit där eller skulle dit och länkade till min hemsida.

Jag brukar även få sätta upp reklamlappar med visitkort vid seketariatet eller där resultaten sätts upp. Så jag har aldrig sponsrat förr utan det är något jag vill göra som tack och för att få synas ännu mer

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jennyliljedahl
0

Okej! :)

Får reklam via hemsidan,

har inte tänkt på reklam lappar vid resultaten så det ska absoulut göra! :)

Tack för tipset :)

FotoAlle
0

Jag har ett lite annorlunda koncept, är inte "tävlingsfotograf" öht.

Men då jag är ny och jobbar för att etablera mig så har jag valt ut ett par tävlingstillfällen i sommar då jag erbjuder mig att sponsra prisbordet mot reklam.

Det som jag har tänkt mig är helt enkelt att jag skriver ut ett presentkort på det jag har bestämt skall vara priset - sen så får den ryttaren som får det priset och jag gå vidare sen.

Mari
0

#9 Så har jag också funderat på att göra men då de flesta som tävlar på de tävlingar jag är på åker dit från olika län, eller ja, de kommer långt bort så kommer jag gå back på bensinpengar Obestämd

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FotoAlle
0

#10 - jo, det har jag också funderat på, men det lägger jag på kontot för marknadsföring. För sköter jag mina kort rätt så leder det till fler jobb - som betalar sig :-)

Jag tror att man måste ta sådana kostnader i början.

Däremot så har jag inte erbjudit mig att sponsra den internationella klassen på en av tävlingarna jag har kontakt med ;-)