Utomhussäsong 2010
Nu börjar det dra ihop sig till årets första utomhustävlingar och jag anar att det är fler än jag som längtar efter detta!
När ska ni iväg på årets första utomhustävling?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Ja, jag längtar mer än väl! Tycker det är spännande också eftersom att jag bara har varit med om en enda utomhustävling (Strömsholm) sen jag började fotografera hästar. Nästa månad tror jag ska iväg på nån tävling utomhus om vädret håller i sig. Det snöar trots allt fortfarande men det har regnat några dagar innan så att all 2-meter snö har krymt till en 1dm på vissa ställen.
Om vädret inte hade varit emot mig alla gånger så hade jag nog redan varit på två-tre stycken i år. Men som sagt, vädret har bokstavligen motarbetat och riktigt retat mig så jag vet inte när jag kommer ut. Men kanske nu på söndag?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Den 1-2 Maj, då har Mora Nat Ponnyhoppning, men klasser upp till MSVA! Längtar jätte mycket!
Lokal hästdressyr på Kalmarbygdens FRK den 2/5 eller reg/lok fälttävlan på Udden den 9/5. Sjukt peppad!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#4 Jag skule lätt ta fälttävlan, har aldrig fotat det på en tävling tidigare, men gud vad roligt det verkar vara!
#5 Det blir båda och, men det beror på vädret. Fälttävlan är jätteroligt att fota!
ronjanyman.se
#2 Har utomhussäsongen redan börjat hos er menar du? Tidigt isåfall!
Här drar den igång slutet på april/början på mars om jag inte minns fel, jag ska fota nationell hoppning sista helgen i maj… Kanske något annat innan dess också :) Can't wait!
#4 Oh trevlans med fälttävlan! Ska ev. också dit 
#8 Hoppas vi ses!
ronjanyman.se
1 Maj om man inte räknar med igår på Pepino P.R.E.'s hingstvisning 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag ska inte till Sverige någonting på hela våren… vilket suger. Däremot kommer jag typ en vecka i sommar, och då blir det Falsterbo (:

Oj, jag lyckas vara borta på rätt många utomhustävlingar men troligtvis blir det Livdragonens Nationella dressyr 7-9/5! 
2/5 är första utomhustävlingen här på den lokala ridklubben, ponnyhopp är det med LB 1 meter som högst för D-ponnyerna.
Dock flyttas tävlingen in om det är dåligt underlag eller dåligt oväder. Jag hoppas att detta blir starten på min fotosäsong. Måste försöka få klar hemsidan innan dess och dessutom fixa fram nya visitkort!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Första utomhustävlingen för i år blir Bergs körtävling 1-2 maj.
//Pernillha Engström - www. stallw.se - www.penphotography.se
15-16 Maj, storhäst på en enorm utebana! Härligt, Härligt!!
Jag har jobbat utomhus hela vintern ><
Det är väl så om man fotar trav XD
Svårt att hitta en inomhus bana *skratt*
#16 Haha, ja! Att fota trav och galopp är en sport för sig… ;)
Jag var ute den 24 april och fotade en ponnyhoppning och ponnytrav vid vaggeryds travbana :)
Förutom hingstvisningen på lördag blir det lok/reg fälttävlan på Ridklubben Udden på söndagen.
ronjanyman.se
15-16maj har den lokala islandshästklubben Kraftur sin första tävling så den ska jag både fota och jobba som funktionär på.
Den 8 maj ska jag på hopptävling :)
Jag jobbade igår på min första utomhustävling (förutom en hingstvisning jag var på förra helgen), var bokad till lokal hoppning och det blev en mycket lyckad dag!
Jag var också igår på min första utomhustävling. Blåste iskallt och jag var dåligt klädd.
Hann bara med första klassen och B+C i andra klassen (ponnyhopp) sedan måsta jag åka och jobba.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
9/5 är min första! Är taggad :)