Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 760 ggr
EmelieDidrik
0

Kritik-Fölunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nu skulle jag vilja ha kritik till en av mina bilder igen(:

Pleaszure
0

Hej! :) Jag tycker färgernavar väldigt fina, och fokusen hamnar mycket på fölets huvud mot dess långa ben. Väldigt fint fångat tycker jag! Det enda som hade kunnat förbattrats enligt mig är att du skulle gått ner lite mer i fölets höjd. Då hade bilden livit ännu bättre:)

Mvh Stefani

Juicy
0

Skärpan är dålig på huvudet och enligt mig är den för tight i kanterna. Den hade förmodligen vunnit på om hästen höjde huvudet, för just nu är det en ganska intetsägande bild. Ett plus för öronen framåt!

Fortsätt kämpa på Glad

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Pramfors
0

Jag tycker att bilden skulle blivit väldigt fin om du hade fotat i nivå med fölets öron, fokuserat mer på själva fölet, gärna på huvudet och stält in inställningarna på ett annat vis för färger och kontraster…annars tycker jag den blev söt

FotoAlle
0

Jag saknar skärpan men gillar färgerna, Håller med om att den hade blivit mycket bättre om du satt dig på huk eller något för att komma ner i fölets nivå. Den är också väldigt tajt, särskilt i över och nederkant.

Men med lite kreativ bildbehandling så kan det bli en effektfull bild, att du utnyttjar både oskärpan och färgerna i efterbehandlingen - fast det kanske du redan har gjort, jag tycker nästan att det ser ut som det.