Lägga in logga
Har ni också problem med att efter ni varit på ex. en tävling och har kanske 1000 bilder med er hem att det tar väldigt lång tid att få upp alla på hemsidan. Att lägga in sin logga på varige bild var för sig.
Finns det inget enklare sätt att att få in loggan på alla bilder utan att behöva öppna dom en och en?
Någon som vet någon inställning eller program?
Tacksam för svar!!
Vilket program har du? :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)
Photoshop CS3
Det bör nog finnas där också..
Gå in på "Arkiv", sedan "Bearbeta flera filer", sen kommer det upp en ruta som du kan fylla i.. Där kan du tex automatiskt redigera filer, utan att behöva öppna dom i photoshop för du kan redigera dom direkt från mappen! :)

#3 Det låter riktigt fyndigt! Vet du vad verktygen heter på engelska möjligtvis? :D
#4 Nej tyvärr vet jag inte det, men jag visa? :)
#3 Det ända jag hittar är under Skript och det heter Bildbearbetare men jag antar att det är åt fel håll?
Annars så får du spela in ett macro på det du vill ha gjort.
När jag har gått in på "Arkiv" sedan klickat på "Bearbeta flera filer.." kommer denna rutan upp..
Nr 1: Där kan man välja vilka bilder man ska redigera, alternativen "Öppnade filer", "Mapp" eller "Importera".
Nr 2: Där ställer du in var du vill att bilderna ska sparas!
Nr 3: Som ni ser väljer man om man vill döpa om bilderna där!
Nr 4: Där ändrar man bildstorleken, man kan välja mellan tum, pixlar, cm, mm och procent!
Man kan även ställa in dpi!
Nr 5: Där beställer man hur man vill att bilden ska sparas! Tex hög kvalité eller råfil.
Nr 6: Där kan du klicka in om du vill att bilden ska automatiskt redigeras och isf i vilka "områden".
Nr 7: Där kan du välja mellan vattenstämpel och bildtext!
Du kan välja vad som ska stå på bilden, om den ska vara centrerad/ nere till vänster/ nere tillhöger, vilken storlek, färg och hur mycket opacitet texten ska ha!
Hoppas ni hittar det och har förstått min förklaring :)
Hmm… Där hittar iallafall inte jag det i min CS3…
Arkiv - Skript - Bildbearbetare… och jag får upp en *liknande* ruta…
Ska testa under kvällen och se vad som händer 
# 8 + 9 - Du har ju Elements och det är vissa saker som skiljer CS och PS Elements åt, för jag har båda hemma och CS har inte den "enkla" funktionen för behandling av flera filer, som Elements har.
Finns den så ligger den inte där :-)
I CS kan man ju spela in funktionsmakron på ett sätt som inte går i Elements, så jag tror att det kan vara lösningen.
#11 Funktionsmakron??
#11 Nej det vet jag, men tänkte OM det kanske fanns något liknande så kunde dom leta :)
Bättre att försöka hjälpa till iaf.
#13 - absolut :-)
#12 - jag är själv ingen hejare på det, men kolla på exv Fotosidan, eller Googla på Funktionsmakron CS3 eller liknande.
Det innebär enkelt att du spelar in det du gör med en bild, exempelvis lägger till en logga, och sen kan du köra det makrot på flera bilder.
#9 Vilken PS har du?
Kanske vore ett tips för någon som är bra på PS att skriva en guide hur man gör ett funktionsmakro att använda för inläggning av logga? 
#17 Det finns 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#19 Här 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling