kostnad för uppdrag
Har försökt hittat svaret bland äldre trådar men hittar inte riktigt rätt.
Har fått flera förfrågningar om att komma hem till folk och fotografera deras häst/hästar. Det svåra är nu (som vanligt) vad jag ska ta betalt!
Ett exempel är ett inackorderingsstall där det är flera hästägare som är intresserade av att jag kommer och fotograferar. Men vad är rimligt att ta betalt?
Milersättning givetvis men sen då? Timkostnad på 1000:- känns tufft för privatpersoner så vad rekomenderar ni att jag ska ta? Tar ni betalt för tiden det tar för att gallra ur bilderna också eller hur gör ni. Hur gör ni med bilderna - tar ni styckpris för dom då också?
Har fått flera förfrågningar nu de senaste dagarna så jag måste ta tag i detta nu. Men det är ju så himla svårt!
M v h Mia
Sätt ihop ett paket - x antal bilder i digitalt format på skiva och kanske några kopior.
Exv 500 kr per häst om flera går ihop och bokar dig för en gemensam fotografering.
Räkna ut ungefär hur långt tid det tar dig att dels fota samt redigera och och sätt ihop ett paket som du själv tycker känns bra.
Sälj dig inte för billigt bara!
Lycka till!

tack för tipsen!
Det är ju det svåra det där med att inte sälja sig för billigt (eller för dyrt med för den delen)
Jag kör med den metoden att jag inte tar betalt för fotograferingen utan tar bara betalt för resan dit och hem och sen om de vill ha bilder så får de köpa loss dem enligt min prislista. Vill de ha många bilder så får de paketpris av något slag.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se