Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 1151 ggr
HBKbruden
0

Tullstorps hingstvisning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon mer än jag som var där och fotograferade?

Visa gärna bilder! :)

Jag har på min blogg, www.karolinapalsson.blogg.se

Kritik mottages gärna också;)

Lagerquist
0

Åh låter jättekul, var dock inte där eftersom det är ganska långt bort för min del. Ser ut att vara ett väldigt ljust och fint ridhus! Angående din bild så tycker jag den är väldigt bra rent tekniskt på alla plan, kanske att hingsten ser något loj ut. Men en mycket bra teknisk bild! Skulle def. köpt den om det varit min hingst. Däremot kanske inget wow rent kreativt men alla bilder ska ju inte fylla det syftet. Lägg gärna upp fler bilder här! Glad

jennyliljedahl
0

Jag var också där och fotade :)

Vad använder du för kameran & objektiv? :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

HBKbruden
0

#1 Ridhuset är ganska så ljust, men det krävde ändå 1000 i ISO för att slippa rörelseskärpa. Ena av ridhusets kortsida är gjort av glas, mycket bra!

Tack för din kommentar, jag håller med dig :)

#2 Nikon D300 och Nikons 70-200 2,8 VR

Arkan
0

Jag skulle vilja se bilderna i lite större format, men du får bra kritik av mig. Bilderna är väldigt neutrala och färgerna är riktigt fina. Bildkvalliten lackar lite på vissa bilder men i överlag så ligger den högt över medel om man tänker "ridhus". Nikons 70-200 2.8VR visar verkligen vad det går för på dessa bilder, jag har sett lite andra bilder från samma ridhus och jag kan inte påstå att ridhuset ser sådär JÄTTE WOW ljust ut så vilken utrustning som helst skulle prestera bra.

Hästarna däremot ser inte så jätte taggade ut, men det kan ju inte fotografen göra så mycket åt. Men lite mer utstrålning skulle man väl få begära av hingstar såhär i början av brunsttider. Men jag antar att dom har väldigt bra pli på dom, haha!

HBKbruden
0

#4 Tack för din kritik! Jag lägger upp den i 900 px bred, är det inte okej, ta bort den :) Iso 500

Bilderna är fotograferade i RAW från början ska kanske nämnas också! Jag älskar mitt objektiv! ;)

Jag håller med dig om hästarna, dem är lite väl välridna och lugna ur fotografens synvinkel:P  Jan Brink är duktig på det han gör:P

Diizkmedel
0

Jag är så arg! Jag hade ju beställt "plats" och allt! Och sen glömmer jag!

Fina bilder ;)

That that don't kill you can only make you stonger

[Zahlo]
0

Grattis jag tycker du fått till riktigt fina bilder!

Jag tycker nästan att några av de var lite för ljusa, okeanos benlindor smälter in i väggen ;)

Du verkar haft en väldigt bra plats att stå på också :)

Angående hur hingstarna såg ut på bilderna så föredrar iaf jag, lugna hamoniska hingstar som är uppfostrade och inte "taggade" hingstar, det ser mycket trevligare och harmoniskare ut :)

Bra jobbat med bilderna!

EMT-FOTO
0

Jag var där!

www.emtfoto.2u.se :)

Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson

HBKbruden
0

TACK för all er fina kritik. Jag är själv nöjd med bilderna, En del ligger även ute på Tullstorps hemsida, två på Okeanos, En på Santiago, En på Saigon och En på Bellagio :) In och kika

Juicy
0

Grymma bilder, helt klart! Vad roligt att de ligger ute på deras hemsida.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

HBKbruden
0

#10 ja, det känns kul att ha sålt bilder till Brink :)

Idrus
0

Jättesnygga bilder, speciellt för att vara i ett ridhus! Har också tänkt att köpa det där objektivet, och nu gjorde du min lust att köpa det ännu starkare! ;) Kul att de hamnade på hemsidan med, grattis! :D

Besök gärna min blogg.

HBKbruden
0

#12 köp det! Nu är dem billigare på begagnadsmarknaden med när VR II släppts! Det finns inget bättre, jag har testar sigmas, tamrons, 80-200 och detta, detta är i en klass för sig:P Sen skulle jag hellre haft det på ett bättre hus;) men det är en annan femma :P

Tack!

jennyliljedahl
0

Kul att du lyckades sälja till Jan :)

Kontakta han dig? :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Idrus
0

#13 Ja, men måste först skaffa lite mer pengar, köpte ett D300s hus för några månader sen hehe. Ja, man blir väl aldrig helt nöjd? ;)

Besök gärna min blogg.

HBKbruden
0

#14, vi pratade på plats och sen beställda han eller snarare hingstägarna. :)

#15 Nej aldrig nöjd, jag sparar till D3/D3s.. sen efter det dyker det upp något nytt att spara till ;)

jojjehanna
0

Kul att de köpte bilder och jag förstår det för de var jättefina! Lycka till fortsättningsvis också!

Anna
0

Håller med #17, jättekul, grattis!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

HBKbruden
0

Tack så hemskt mycket :)