Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 538 ggr
Mari
0

Kritik - Ponnyhoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på denna bild som jag fotade förra söndagen på en hopptävling för ponnyer.

Själv tycker jag både ponnyn och ryttaren gjorde sig väldigt bra på bild tillsammans.

Vad ska jag tänka på tills nästa tävling?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Eklang
0

Tråkigt med bakgrunden, tycker som du att ponnyn och ryttaren gör sig bra på bild. Dock tycker jag bilden är en aning mörk och vill ha lite mer utrymme till  vänster om hästen. Men misstänker att det kanske var väldigt rörig bakgrund där? :) Annars snyggt fångat och fin bild! :)

Edit: Undrar även vad som hänt med träden i bakgrunden? Tungan ute

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Mari
0

Ja bakgrunden kan jag inte göra något åt, ser ut sådär runt hela ridbanan på den sidan och på andra sidan är det publik som också stör Rynkar på näsan

Om du menar att träden är olika färg? Så har jag försökt lägga vinjett vilket blev rätt slarvigt Tungan ute Eller tänkte du på något annat?

Det blev heller inte så mkt kvar till vänster i bilden när jag hade rätat upp den då den var kraftigt sne. Varför vill du ha mer utrymme till vänster?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Bra del av språnget! Svårt att fota låga höjder men du har lyckats bra.

Annars tycker jag den känns dassig både i kontrast och färgmättnad, antagligen pga tråkigt ljus.

Saknar lite skärpa på hästens ögon och kanske ett lite piggare uttryck hos ponnyn.

Synd på bakgrunden men den kan man inte alltid hjälpa!

Även jag vill ha mer luft till vänster. Nu känns hela bilden för obalanserad på något sätt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mari
0

Yes ljuset var inte det bästa, jag var även lat och hade "fel" inställningar på kameran och har heller inte gjort någon mer avancerad redigering som egentligen skulle behövats.

Tror ni bilden skulle bli bättre om man beskar den annorlunda?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se