Förpackning av 11x15cm?
Hej!
Jag sitter och funderar lite när man beställar förstoringar från fujidirekt.se av 11x15cm storleken så kommer de väl leverarade i ett vanligt kuvert om jag inte minns fel, hur gör ni när ni skickar vidare de till kunden? Köper ni egen vaderade kuvert eller sätter ni bara en ny adress?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Jag har ett vanligt kuvert som jag stärker med kartong som jag skär till själv från typ flingpaket, har inte varit några problem 
#1 Smart ju!
Antar att du fäster kartongbiten inne i kuvertet då, eller? 
Mvh. Ida Lundahl

Nä jag skär ut i samma storlek som kuveret stoppar i kartongbiten tillsammans med bilden o sen äre klart! Allting ligger löst i 
#3 okej
Men det är väl en massa tryck på ett flingpaket?
tänkte mest sen när kunderna får bilden och drar upp en bit coco pops kartong, haha 
Mvh. Ida Lundahl

#4 Självklart men inget som direkt stör mig, så länge bilderna kommer fram hela så är alla parter nöjda, man kan ju självklart fästa om man vill 
#5 Jo det är klart sant!
Jag tror jag också kommer göra så, tack för tipset föresten! 
Mvh. Ida Lundahl
Jag gör precis som Lagerquist, fast har ofärgad kartong, dvs brun eller vit, har samlat på mig ett lager man brukar kunna hitta omönstrade kartonger på affärerna där man kan slå in paket eller om man frågar någon som jobbar där. De ger gärna bort gratis, iaf de jag frågat.
Jag brukar även lägga in bilderna i en plastficka utifall kuväret skulle bli blött av någon anledning.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag gör på samma sätt. Har funkat bra hittills!
Från Crimson får man alltid platta kuvert/kartonger, samt bilderna i zip-påsar med kontaktkarta.
Jag sparar kontaktkartan men använder samma emballage och skickar vidare i.