Kritik - Sommarbete

#0 och #1 Är verkligen grymt snygga! Tror dock att #1 hade varit änn u snyggare i färg och med svagare vinjett. Snyggt jobbat!
#2 Har jättehärlig känsla! Snyggt i sv/v med lite brus. Kanske något osmickrande vinkel, h*n ser lite tjock ut haha 
#3 Är tyvärr inte alls i klass med de andra bilderna! Hästen känns lite för mörk för bakgrunden och det är lite suddigt kring kanterna som ska vara skarpa. (Ex. öra, nosrygg) Hade nog varit snyggare på svart bakgrund! Saknar även lite bildkvalité.
Bra jobbat! 

#4 tack för kritiken!
angående bild
#1 så tyckte jag den blev så platt i färg, därför jag valde att lägga den i s/v.
#2 haha jag har faktiskt förminskat henne en hel del där, 20 årigt avelsto så vi får nog leva med den magen där ;)
#3 ska se om jag kan lägga den i svart bakgrund istället =)
Tack igen! 
#0 bra skärpedjup. Hade velat ha blicken vänd mot betraktaren istället för i fjärran.
#1 Härligt steg och blick! Syns att h*n är på väg någonstans. Håller med #4. Bilden även i mitt tycke vunnit på att vara i färg. Men det kanske fanns en särkild anledning till att du vale just s/v?
#2 KUL!!
#3 Ser "urklippt" ut
En mörkare bakgrund kanske hjälper… Men att placera ett urklippt objekt mot enfärgad bakgrund ar som att be betraktaren om att leta efter skavanker i bearbetningen…