Nikon D300 eller D90?
Jag funderar på att byta kamerahus under året. Det är då en Nikon D300 eller D90 jag är intresserad av. I nuläget har jag en D60, vill ha mer utmaning med kameran än vad D60'n ger mig nu.
Hobbyfotograferar men vill endå ha en utmaning.
Vilket kamera skulle vara ett bra val, tycker ni? Jag har gått fram och tillbaka i valet.
/ Emelie

Hmmm… Man kan ju inte säga såhär, köp eller inte. Men en åsikt jag har, är att ibland kanske kameran man suckar efter mest kanske inte är det bästa då man kanske inte är mogen för den än. Så tänker jag. Jag ska själv uppgradera från samma hus som du har till något av alternativen ovan.
Några grejer kanske, har du stora eller små händer? Får du lätt ont i händerna? För D300 väger ju en del mer än D90. Men åk till en fotobutik och känn på båda kamerorna så kan du säkert välja. Vädertätningen i D300 är den något du behöver? Har du vädertätad optik, annars är den ingen idé. Kolla skillnaderna på Nikons hemsida mellan dom två, så märker du om D300's extrafunktioner är något du kommer ha nytta av.
#1 Det har jag inte tänkt på, tack så hemskt mycket! :) Har förövrigt stora händer tycker jag… :P

Vill du ha mer utmaning så ska du behålla din D60. En dyrare mer avancerad kamera gör det lättare att ta bra bilder. Ingen utmaning.
Eller ännu hellre, skaffa en kompakt. Det är verkligen en utmaning att ta bra bilder med en sån.
Men om jag skulle välja mellan D90 och D300 så blir det definitivt D300 för att den har snabbare seriebildstagning och fler fokuspunkter.
Jag har en nikon d90 och jag är jättenöjd. Jag valde också mellan en d300 och d90 men jag valde tillslut d90 :)
#5 okej :) tror nog valet blir endå en D90 för den är i min prisklass lite mera :P